۰
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي:

پیگیری مشکل اشتغال جوانان از مهمترین مطالبات از وزراست/ وزرای دولت دوازدهم نگاه ویژه اي در خصوص تخصیص اعتبار در استان داشته باشند

نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي گفت: پیگیری مشکل اشتغال جوانان از مهمترین مطالبات از وزار بود چرا كه هر روز بر تعداد بيكاران جامعه افزوده مي شود و لذا دولت بايد در اين خصوص تصميم جدي اتخاذ كند.
پیگیری مشکل اشتغال جوانان از مهمترین مطالبات از وزراست/ وزرای دولت دوازدهم نگاه ویژه اي در خصوص تخصیص اعتبار در استان داشته باشند
علي كرد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: مجلس شوراي اسلامي در انتخاب وزيران سعي كرده است كه به افرادي كه واقعاً به دنبال حل مشكلات و مطالبات مردمي هستند راي اعتماد بدهد.
 
وي با بيان اينكه مهمترين اولويت نمايندگان سيستان و بلوچستان مصالح و مشكلات اين استان در انتخاب وزيران پيشنهادي بوده است، تصريح كرد: انتظار و مطالبه نمایندگان مردم از دولت جدید اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود.
 
كرد گفت: بدون شك انتخاب کابینه بسیار مهم است چرا كه دولت حالا پس از ۴ سال باید با تجربه هایی که اندوخته با توان مضاعف به حل مشکلات جامعه و مردم بپردازد و امیدواریم رئیس جمهور محترم بتواند به تعهدات و شعارهای خود عمل کند.
 
وي با بيان اينكه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بر اساس ضوابط و ارزش‌های اسلامی و حفظ نظام عمل كرده اند، ادامه داد: دولت بايد توجه ويژه اي به سيستان و بلوچستان داشته باشد چرا كه اين استان متاسفانه مورد بي مهري مسئولان بوده چرا كه مردم ساليان درازي است كه با بادهاي موسمي، طوفان گونو، گرد و غبار، زلزله و ساير مشكلات و عوامل طبيعي دست و پنجه نرم مي كنند و نيازمند است كه وزيران به اين امر توجه جدي داشته باشند.
 
كرد ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش بايد به امر تعليم و تربيت استان توجه كند چرا كه در اين استان تعداد افراد بازمانده از تحصيل و بي سواد بسيار زياد است و لذا بايد با يك اقدام جهادي و عملياتي در اين جهت حركت و در اين خصوص با جذب خيرين نيك انديش بتواند مشكلات آموزشي را رفع كند.
 
وي بيان كرد: وزير جهاد كشاورزي نيز بايد قنات و طرح هاي آبياري قديمي را مجدداً احياء كند و با الگوگيري از روش هاي صنعتي بتواند كشاورزي اين استان كه اكثراً سنتي است را به صنعتي تبديل كند و تسهيلات بلاعوض به روستاييان پرداخت كند تا آن ها بتوانند كيفيت و كميت محصولات كشاورزي خود را افزايش دهند.
 
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: وزير امور خارجه بايد با توجه به همسايگي سيستان و بلوچستان با دو كشور افغانستان و پاكستان از طريق رايزني و مذاكره بستر و فرصت مناسبي را جهت واردات و صادرات و بازگشايي مرزها و بازارچه هاي مرزي اقدام كند تا مشكلات ناشي از بي ثباتي و ناامني را رفع و حل شود.
 
وي با بيان اينكه وزيران بايد جايگاه و شأن مجلس را بدانند، افزود: پاسخگويي و پيگيري مطالبات مردمي از مهمترين وظايف نمايندگان است كه بايد در اين خصوص وزيران پاسخگو باشند و در اين مهم كوتاهي و سهل انگاري انجام نشود كه مجلس به شدت با آن ها برخورد مي كند.
 
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه پروژه هاي بزرگي در استان نيازمند توجه جدي وزيران است، اذعان كرد: وزيران بايد به پروژه هاي انتقال گاز به شهرهاي باقي مانده استان، آب رساني به روستاها، برطرف كردن مشكلات و زير ساخت هاي برقي استان، حمل آب با تانكر به روستاهاي فاقد آب رساني و لوله كشي و حق آبه سیستان توجه كنند.
 
وي با بيان اينكه بايد وزارت كشور در راستاي ارتقای مناطق و تقسیمات کشوری مناطقی که شرایط تبدیل به بخش، شهر و شهرستان تلاش كند، گفت: وزیر کشور باید برنامه ای مدون برای فعال کردن مناطق ویژه و آزاد تجاری، گذرها و بازارچه های مرزی داشته باشد.
 
كرد افزود: وزير كشور نبايد از مسئولان و مديران پروازی استفاده کند چرا كه بايد مسئولين در استان های محل خدمت خود ساکن باشند و یا از مدران شایسته بومی استفاده شود.
 
وي اذعان كرد: دولت بايد در حل مشكلات بيكاري و اشتغال جوانان تلاش كند و باید برای پست های بلاتصدی مجوز استخدام صادر و از نیروهای بومی در بخش های مختلف استفاده شود.
 
نماينده مردم شهرستان خاش اظهار كرد: متاسفانه ستاد بحران استان و كشور در سالهاي اخير مورد بي مهري در عدم تخصیص اعتبارات قرار داشته كه بايد دولت دوازدهم اين مشكل را رفع و نتيجه را به نمايندگان اعلام كند.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 450311
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *