امام جمعه اهل سنت مسجد بلال خاش:

مجامع به اصطلاح حقوق بشری در مقابل کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار سکوت کرده‌اند/ نسل كشي در ميانمار توطئه عليه دين مبين اسلام است

10 شهريور 1396 ساعت 8:31

امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش گفت: مجامع به اصطلاح حقوق بشری در مقابل کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار سکوت کرده‌اند و اين سكوت بسيار تاسف انگيز و پذيرفتني نيست.


مولوي يونس هاشمزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به  قتل و عام هزاران مسلمانان میانماری، اظهار كرد: امروز شاهد هستيم كه ملت بي دفاع و مظلوم ميانمار در آتش و خون غوطه ور هستند اما مجامع بين المللي مانند هميشه سكوت كرده اند.
 
وي ادامه داد: مجامع بين المللي كجا هستند كه خانه هاي مردم مظلوم و بي گناه ميانمار را به آتش كشيدند و زنده زنده آن ها را مي سوزانند و آمريكاي مدعي حقوق بشر كجا است چرا هيچ اقدامي انجام نمي شود و سازمان هاي بين المللي چشمان خود را در مقابل اين جنايات دردناك بسته اند.
 
مولوي هاشمزهي با بيان اينكه بايد كشورهاي مسلمان منطقه در برابر موج مسلمان كشي مردم مظلوم ميانمار مقاومت و حمايت كنند، گفت: بايد كشورهاي اسلامي با وحدت و همدلي مانع اين اقدامات و جنايات دردناك و وحشيانه شود و بايد كشورهاي اسلامي با اتخاذ تدابيري هماهنگ مانع از تجاوز كشورهاي استكباري به بلاد اسلامي شوند.
 
وي با اشاره به تحريم هاي ناجوانمردانه عليه ايران اسلامي، افزود: تحريم هاي كه در چندسال اخير عليه كشور ايران لحاظ شده بود نيز نمونه اي بارز از تجاوز و زياده خواهي استكبار جهاني و آمريكاي جنايتكار است.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش اقدامات ضدبشري در كشور ميانمار توسط همه كشورهاي مسلمان منطقه محكوم است، خاطرنشان كرد: آمريكاي خونخوار و جنايتكار سعي مي كند كه با همدستي صهيونيست فضايي را در منطقه ايجاد كند تا به اهداف ننگين، پليد و شوم خود دست پيدا كند.
 
وي ادامه داد: بايد كشورهاي مسلمان منطقه ضمن حمايت از مردم مظلوم و بي دفاع ميانمار، براي پيروزي آن ها كه واقعاً مظلومانه به دست جنایکاران کشته می شوند، دعا کنیم و خواستار رهایی آنان از این وضع شويم و بايد اين كشتار متوقف شود و  با عوامل این جنایات هولناک برخورد جدي صورت گيرد.
 
مولوي هاشمزهي تصريح كرد: قتل عام هزاران زن و مرد و کودک مسلمان میانمار با هیچ یک از اصول انسانی سازگار نیست و کشتار مسلمانان در نقاط مختلف جهان، توخالی بودن ادعاهای مدعیان حقوق بشر را به نمایش گذاشته است.
 
وي گفت: سکوت مجامع بین المللی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، برغم و اندوه مسلمانان در کشتار مردم بی دفاع میانمار افزوده است و اين سكوت مرگبار و تاسف برانگيز نشان از وابستگي اين نهادهاي بي ثمر به قدرت هاي مستكبر جهاني است.
 
مولوي هاشمزهي با بيان اينكه بايد همه آزادي خواهان جهان و كشورهاي مسلمان، فرياد و نداي مظلوميت و بي گناهي مسلمانان ميانمار را سر دهند، اذعان كرد: از وزارت امورخارجه ايران اسلامي مي خواهيم كه  ضمن انعکاس مراتب اعتراض مردم ایران نسبت به جنایات مستکبران در مورد کشتار بی رحمانه و ظالمانه مسلمانان میانمار موضع جدی و قاطع گرفته و با اتخاذ ت تدابیر لازم، از حق مسلمانان میانمار دفاع کند.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش اظهار كرد: بدون شك و ترديد به زودي خون زنان و مردان بي گناه و بي دفاع ميانمار به زودي دامن تروریست ها و استكبار جهاني را خواهد گرفت و آنان به زباله دان تاریخ انداخته خواهند شد.
 
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 450351

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450351/مجامع-اصطلاح-حقوق-بشری-مقابل-کشتار-وحشیانه-مسلمانان-میانمار-سکوت-کرده-اند-نسل-كشي-ميانمار-توطئه-عليه-دين-مبين-اسلام

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir