امام جمعه موقت و خطيب نماز عيدقربان خاش:

عيد سعيد قربان تجلي يكتاپرستي معبود حق تعالي است/ امنیت امروز کشور ایران اسلامی به برکت وحدت و خون شهیدان مدافع حرم است

11 شهريور 1396 ساعت 9:32

امام جمعه موقت و خطيب نماز عيدقربان شهرستان خاش گفت: عيد سعيد قربان تجلي يكتاپرستي معبود حق تعالي است و این عید در حقیقت، عید رهایی از همه دلبستگی های دنیوی است.


به گزارش تفتان ما،  حجت الاسلام محمدجواد رحمانی در خطبه هاي نماز عيد قربان، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن این روز بزرگ، اظهار کرد: عید قربان در حقیقت قدردانی خداوند از پیامبر خود حضرت ابراهیم خلیل(ع) بود و یکی از مهمترین فلسفه های این عید ذبح کردن و بریدن از تمامی تعلقات دنیوی است که باید به این پیام مهم توجه شود.
 
وی با بیان اینکه عید سعید قربان با نماز و عبادتش عید بندگی و عبودیت پروردگار متعال است، تصریح کرد: عید قربان، عید  سرسپردگی  و زندگی هر زن و مرد مومن نمازگزار است.
 
حجت الاسلام رحمانی بیان کرد: عید سعید قربان، عید رهایی از همه دلبستگی های دنیوی است و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان و گذشتن از مال دنیا نشان‌دهنده درک بالای معرفت فرد مؤمن است.
 
 
خطيب نماز عيدقربان شهرستان خاش خاطرنشان کرد: هركدام از ما ممكن است در زندگي با امتحانات الهي دشواري روبه رو شويم ولی لازم است به گونه ای خود را آماده اين امتحانات و آزمايشات کنیم كه از اين آزمون سرافراز بيرون بياييم.
 
امام جمعه موقت شهرستان خاش با اشاره به اوضاع و احوال منطقه و ناامنی های برخی از کشورها، گفت: خوشبختانه به برکت خون شهیدان و امام شهداء و امثال شهید حججی ها امروز کشور ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می برد و باید با وحدت و یکی بودن بسیاری از مشکلات داخلی را حل کنیم و قدر این نظام که خون بهای هزاران شهید و فداکاری های بسیار است را بدانیم و در راستای حفظ آن بکوشیم.
 
 
وي با بيان اينكه سال های اخیر در اثر بي كفايتي آل سعود حادثه تاسف بار منا رخ داد، اذعان کرد: خون شهيدان فاجعه تلخ منا بر زمين نمي ماند و دنيا شجره خبيثه آل سعود را منفور ميكند و هرگز اين حادثه از اذهان مردم پاك نخواهد شد.
 
 
حجت الاسلام رحمانی اظهار کرد: آل سعود در آستانه سقوط به جهنم اعمال زشت و ننگين خود است و اين فاجعه غم انگيز بايد توسط مجامع بين الملل و دستگاه ديپلماسي پيگيري شود.
 
به گزارش تفتان ما، نماز عيد بخش هاي ايرندگان و نوك آباد شهرستان خاش نيز با حضور گسترده نمازگزاران و مومنان برگزار شده است.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 450358

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450358/عيد-سعيد-قربان-تجلي-يكتاپرستي-معبود-حق-تعالي-امنیت-امروز-کشور-ایران-اسلامی-برکت-وحدت-خون-شهیدان-مدافع-حرم

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir