۰
گزارش تفتان ما از سفري به سرزمين مجاهدت هاي خاموش؛

اردوهاي معنوي راهيان نور؛ گامي موثر در راستاي حفظ بركات و ارزش هاي گنجينه تمام نشدني دفاع مقدس/ راهیان‌نور خطی بی‌پایان در امتداد ملکوت شهداء

اردوهاي معنوي راهيان نور؛ گامي موثر در راستاي حفظ بركات و ارزش هاي گنجينه تمام نشدني دفاع مقدس و فرصت مناسب جهت خودسازی و درک رشادت‌های و ايثاگري هاي شهیدان جنگ تحميلي است و امتياز و فرصت طلايي كه شهيدان به نسل هاي جديد دادند تا جنگ نرم دشمنان عليه نسل جوان انقلاب خنثي شود.
اردوهاي معنوي راهيان نور؛ گامي موثر در راستاي حفظ بركات و ارزش هاي گنجينه تمام نشدني دفاع مقدس/ راهیان‌نور خطی بی‌پایان در امتداد ملکوت شهداء
به گزارش تفتان ما، اردوهاي راهيان نور چندين سال است كه براي اقشار مختلف مردم به همت سپاه پاسداران و با همكاري وزارت آموزش و پرورش برگزار مي شود و اين حركت، اقدامي عظيم فرهنگي و مهم در جامعه امروزي محسوب مي شود.
 
بي ترديد اردوهاي راهيان نور را مي توان آغازگر يك تغيير و تحول در دانش آموزان و نسل جديد امروزي دانست چرا كه اين نسل آن دوران جنگ تحميلي را به چشم نديده اند و لذا بايد براي تغيير در تاكتيك جنگ نرم امروز اين اردوها را افزايش دهيم.
 
در واقع اردوهاي راهيان نور فرصتي مناسب جهت شناختن است و اين امتياز را در حقيقت شهداي دفاع مقدس به نسل هاي بعد از خود داده اند تا با خداشناسي و خودشناسي بروند به اين مناطق جنگي و با رشادت هاي آن ها بيشتر آشنا شوند و چه زيباست عظمت خداوند باري تعالي را در دشت ها و بيابان هاي مناطق جنگي هشت سال جنگ تحميلي درك كنيد.
 
اقشار مختلف مردم و به خصوص دانش آموزاني كه به اين اردوهاي معنوي اعزام مي شوند طالب اين هستند كه يك بار ديگر به اين مناطق مشرف شوند و هر سال نيز اين كار ادامه داشته باشد تا با شهيدان به راز و نياز بپردازند چراكه در اين اردوها بيش از پيش با رشادت ها و ايثارگري هاي فرزندان نسل هاي گذشته اين سرزمين آشنا مي شوند و با الهام گرفتن از سيره و روش آن شهيدان والامقام در راستاي اعتلاي نظام و مبارزه با دشمنان اسلام محكم و با قدرت قدم بر مي دارند.
 
علي اي حال انتقال و گسترش فرهنگ ايثارگري و فداكاري به نسل هاي جديد جامعه كه جنگ را نه ديده اند و نه لمس كرده اند از اهداف مهم اردوهاي راهيان نور است و اين اردوها از مهمترين مولفه هاي ترويج فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي در جامعه امروزي است و راهيان نور در واقع يعني ورود به سرزميني كه آغشته از عطر بهشت است و قداستش به سرزمين كربلاي حسين است و در يك كلام راهيان نور يعني انقلابي بودن و انقلابي ماندن و زيستن.
 
دنياي امروز ما نيز دنياي جنگ و نبرد است و در هر نطقه از اين دنيا ناامني و جنگ را مشاهده مي كنيم و اما با اين حال ايران اسلامي با قدرت و اقتدار خود توانسته صلابت و عزت خود را حفظ كند و رسيدن به اين مرز از امنيت پايدار را مرهون رشادت ها و ازخودگذشتگي هاي شهيدان است و لذا بايد با قدرشناسي و پاسداري از اين موهبت و نعمت بزرگ ياد و نام شهيدان را حفظ كنيم كه اين تنها در بستر راهيان نور محقق خواهد شد.
 
 
اردوهاي راهيان نور ساليان زيادي است كه نقش بسزايي در انتقال فرهنگ ايثارگري داشته و نيازمند عزمي راسخ و آهنين براي پشتيباني از اين ستاد در جهت تحقق آرمان هاي والاي امام راحل  و انقلاب به نسلي است كه نه رنگ جنگ را ديده اند و نه طعم دفاع از كشور را چشيده اند، ضروري است.
 
اين روزها دانش آموزان، دانشجويان و كارمندان بسياري همچون هرساله به مناطق جنگي جنوب و غرب كشور كه همان مشهدالشهداء و سرزمين نور است، مشرف مي شوند و از فكه و دهلاويه و پادگان دوكوهه گرفته تا شجاعت‌های شلمچه و كناره اروند و كارون و مظلومیت تنگه چزابه و غربت هویزه در حال سير و سلوك معنوي به ياد و نام و رشادت هاي شهيدان هستند كه به راستي بي ادعا در اين سرزمين ها با تمام جان خود براي دفاع از خاك و ناموس اين آب و خاك ايثارگري و فداكاري كردند.
 
* چندين سال است كه آرزوي تشرف به سرزمين نور و مشهدالشهداء را داشته ام
يكي از دانش آموزان اعزامي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما در خصوص حضورش در مناطق جنگي هشت سال جنگ تحميلي، گفت: براي اولين بار است كه توفيق نصيب حقير شده است تا به اين مناطق عملياتي مشرف شوم و سالها بود آرزوي تشرف به اين سرزمين نور و مشهدالشهداء را داشتم.
 
محمدنور جمالزهي افزود: ما دانش آموزان و نسل جديد جامعه بايد براي اينكه در درس و زندگي خود موفق شويم راه شهيدان و امام شهيدان را ادامه دهيم و در اين راه با وجود سختي ها و مشقت ها، در مقابل دشمنان ايستادگي و مقاومت كنيم و در جنگ نرم دشمنان نيز پيروز و سربلند باشيم.
 
 
وي با بيان اينكه شهداء آنچنان در ايمان و اعتقادات خود قوي و محكم بودند كه حتي در شرايط سخت و طاقت فرسا نتوانستند كوتاه بياييند، گفت: شهداء تا خون در رگ ها داشتند در برابر دشمنان بعثي با صلابت و اقتدار ايستادگي كردند كه بايد ما دانش آموزان اين رشادت ها را سرلوحه زندگي خود قرار دهيم و از آن ها درس بگيريم.
 
* اگر هزار بار ديگر هم اسم من را بنويسند، حاضرم در اردوي راهيان نور شركت كنم
يكي ديگر از دانش آموزان خاشي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: اردوهاي معنوي راهيان نور يك فرصت طلايي و مهم است و من براي سومين بار است  كه به اردوي راهيان نور مشرف مي شوم و اگر هزار بار ديگر هم اسم من را بنويسند، حاضرم در اردوي راهيان نور شركت كنم.
 
محمد جمالزهي با بيان اينكه شهيدان و رزمندگان دفاع مقدس رفتند تا از خاك و ناموس ايران اسلامي دفاع كنند و در اين راه جان دادند، افزود: در جامعه كنوني امروز وظيفه ما اين است راه آن ها را بشناسيم و به وصيت هاي آنها عمل كنيم و نگذاريم خداي نكرده خون آنها پايمال شود.
 
 
وي در پاسخ به سوال خبرنگار تفتان ماتفتان ما مبني بر اينكه چه توصيه اي به هم سن و سال هاي خود داريد، گفت: توصيه مي كنم قدر امنيت و آسايش امروز جامعه را بدانيد زيرا براي اين امنيت ده ها هزار جوان شهيد شدند و نگذارند دشمن آن ها را از راه اسلام و قران منحرف كند و به اردوهاي راهيان نور بروند تا از نزدك دفاع از اسلام و انقلاب را لمس كنند و با ايثارگري هاي اين شهيدان والامقام بيشتر آشنا شوند.
 
* اردوهاي راهيان نور مي تواند نقشه هاي شوم دشمنان را خنثي كند
يكي ديگر از دانش آموزان، به خبرنگار تفتان ما گفت: براي دومين بار است كه به اين سرزمين بهشتي و نوراني مي شوم و در عصركنوني كه دشمن در تهاجم فرهنگي جنگ نرم جوانان را مورد هدف خود قرار داده اين اردوها بسيار تاثيرگذار و مهم است و مي تواند اهداف و نقشه هاي ننگين دشمنان اسلام را خنثي و نقشه هاي آنان را نقش برآب كند.
 
 
يوسف مرادزهي با بيان اينكه دانش آموزان با درس خواندن مي توانند در راه سربلندي ايران قدم بردارند، تصريح كرد: بايد به آرمان‌های هاي شهداء احترام بگذاريم و مراقب اعمال و رفتارمان باشيم تا مديون خون شهداء و ايثارگري هاي رزمندگان نشويم و مراقب حلال و حرام باشيم.
 
* اهل سنت هم در كنار اهل تشيع در اردوهاي راهيان نور نقش پررنگي دارند
يكي از علماي اهل سنت اعزامي به اين اردوها بعنوان كارشناس و روحاني كاروان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: اردوهاي راهيان نور براي همه اقشار است و برادران و خواهران شيعه و سني در كنار هم در اين اردوها نقش بسيار پررنگي دارند.
 
 
مولوي قدرت الله حسين زهي با بيان اينكه در اردوي راهيان نوربه زيارت يادمان هاي شهداء مي رويم و يك سفر معنوي بسيار خوبي را تجربه مي كنيم، گفت: در اين سفر معنوي علاوه بر پاسخگويي به سوالات شرعي و ديني دانش آموزان، نماز جماعت را نيز براي آنان اقامه ميكنيم.
 
* اعزام 120 دانش آموز بسيجي برادر  شهرستان خاش به اردوي راهيان نور
سرهنگ پاسدار حسن فضلي در حاشيه اعزام دانش آموزان شهرستان خاش به اردوي راهيان نور، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: تعداد 120 نفر از دانش آموزان بسيجي برادر دبيرستان هاي شهرستان خاش، بخش ايرندگان و نوك آباد در قالب اردوي راهيان نور توسط سه دستگاه به مناطق جنگي جنوب كشور اعزام شدند.
 
وي بيان كرد: اين اردوها با هدف آشنايي هرچه بيشتر دانش آموزان با واژ هاي ازخودگذشتگي و ايثار اجرا مي شود و دانش آموزان در طول اين سفر بسيار معنوي و با ارزش علاوه بر شركت و حضور در اردوي عملي يادمان هاي شهداي دفاع مقدس از سوسنگرد، هويزه و شلمچه بازديد و با آرمان هاي شهداء و امام شهداء تجديد عهد و پيمان مي كنند.
 
 
سرهنگ پاسدار فضلي تصريح كرد: تا پايان سال جاري تعداد 550 نفر دانش آموزان شهرستان خاش به همراه معلمان و مديران مدارس به اردوي راهيان نور جنوب كشور اعزام خواهند شد.
 
* اردوهاي راهيان نور خاش نسبت به سال هاي اخير 100 درصد افزایش داشته است
وی با بيان اينكه در این کاروان روحانیون شیعه و سنی و کارشناسان فرهنگی و راویان دفاع مقدس حضور دارند، خاطرنشان كرد: اردوهاي راهيان نور اين شهرستان نسبت به سال هاي اخير 100 درصد افزايش داشته است.
فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: كاروان هاي راهيان نور دانش آموزان و نسل هاي جديد را  با رشادت ها و شهامت هاي رزمندگان و ايثارگران و شهيدان والامقام دوران دفاع مقدس آشنا مي كنند و موجب مي شود تا آنها پس از بازگشت از اين مناطق سيره و روش اين عزيزان را سرلوحه زندگاني خود قرار دهند و به وصيت نامه هاي آنان عمل كنند.
 
* اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شجاعت و ایثار آشنا می كند
وي ادامه داد: اقشار مختلف مردم شهرستان خاش همه ساله آمادگی دارند که بصورت خودجوش از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور دیدن کنند و هر فردي كه در اين سفر شركت مي كند بايد خاطرات خود را مكتوب كند و پس از بازگشت براي سايرين خود بازگو كند تا از اين طريق بتوانيم فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي را ترويج و گسترش دهيم.
 
وي با بيان اينكه بايد از اين اردوهاي راهيان نور استفاده حداكثري را بكنند، اذعان كرد: كاروان هاي راهيان نور جوانان و نسلهاي بعد از جنگ را با رشادت هاي رزمندگان، ايثارگران و شهداي 8 سال جنگ تحميلي آشنا مي كنند و برنامه ريزي صحيح در اين اردوها موجب تاثيرگذاري هرچه بيشتر بر زائران مناطق جنگي خواهد شد و خاطرات ماندگاري برجاي ميگذارد.
 
* اردوهاي راهيان نور به عاملي مهم در تحول بُعد معنوي و فرهنگي مبدل شده است
سرهنگ پاسدار فضلي با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب كه مي فرمايند:" امروز زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نيست"، اظهار كرد:  اردوهاي راهيان نور عمالي مهم در تحول بُعد فرهنگي و معنوي در جامعه و مانند كلاسي براي خودسازي معنوي دانش آموزان و فرصتي مناسب جهت كسب معرفت دروني جوانان است.
 
* شهداء حقانيت ايران اسلام را به جهانيان به اثبات رساندند
به گزارش خبرنگار تفتان ما، به راستي شهداء و رزمندگان جنگ تحميلي با ايثارگري ها و رشادت هاي بي بديل خود حقانيت ايران را به همه جهان نشان دادند و اثبات كردند و امروز وظيفه ما اين است كه جهت ترويج و زنده نگه داشتن اين ايثارگري ها كوشش كنيم و اين سند را جاودانه ماندگار كنيم و در حقيقت "تکریم شهدا کمتر از یاد شهدا نیست" از يك جهت و كسب علم و معرفت در محضر شهداء از سوي ديگر درس هاي بسياري را به جوانان خواهد داد كه در هيچ كلاس درسي تدريس نخواهد شد و اين اردوها دارای تأثیرات پایداری در ذهن و روان حاضران در کربلای ایران است.
 
 
سخن آخر اين است كه با توجه به هجمه ها و توطئه ها و نيرنگ ها و ترفند هاي شوم دشمنان در جنگ نرم امروز اين اعزام كاروان هاي راهيان نور و انتقال مفاهيم و ارزش هاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي به نسل هاي اتي بسيار تاثيرگذار است و در راه مبارزه با دشمنان حائز اهميت است اما اين مهم نيازمند حمايت تمامي دستگاه ها و نهادهاست و بايد در راستاي ترويج و تببين فرهنگ شهداء و برگزاری هر چه بهتر و حضور بیشتر دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور بکوشند.
 
گفتني است مراسم بدرقه اين دانش آموزان عازم به مشهدالشهداء با حضور علماء و روحانيون، جمعي از مسئولين و فرماندهان نظامي و انتظامي در محل هنرستان فني شهيد رمضاني شهرستان خاش برگزار شد.
 
انتهای پیام
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 450574
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *