۰
گزارش تفتان ما از قلب تپنده سپاه در محرومیت زدایی؛

عزمِ جزمِ سپاه برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم جنوب شرق كشور/ اجرای ۷۰ پروژه محرومیت زدایی سپاه در شهرستان خاش + تصاوير

سيستان و بلوچستان و روستاهاي اطراف آن سالهاست كه با محروميت و فقر دست و پنجه نرم مي كنند اما نهاد مردمي و انقلابي سپاه در اقدامي جهادي، برنامه ها و پروژه هاي بسياري را براي حذف چهره فقر و محروميت در دستور كار و در راس و راهبرد برنامه ها و اقدامات قرار داده و عزم خود را براي محروميت زدايي در اين استان جذب كرده است.
عزمِ جزمِ سپاه برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم جنوب شرق كشور/ اجرای ۷۰ پروژه محرومیت زدایی سپاه در شهرستان خاش + تصاوير
 به گزارش  تفتان ما، یکی از مهمترين اقدامات و اولويت هاي سپاه محروميت زدايي است كه در اين خصوص پرژه ها و اقدامات زيادي در گوشه و كنار كشور به ويژه مناطق محروم، دورافتاده، نقاط مرزي  اجرا مي شود كه در اين ميان استان پهناور و كمتر توسعه يافته سيستان و بلوچستان از اين مسئله استثناء نيست و اين اقدامات در اين استان نيز در حال انجام است.
 
در واقع رفع چهره محروميت و فقر از روستاها و نشاندن لبخند رضايت بر لبان مردمان اين مناطق مهمترين مزاياي اجراي اين پروژه ها است و شهرستان خاش در سالهاي گذشته شاهد فعاليت هاي بسياري در اين خصوص بوده كه با سعي و تلاش هاي زياد، پروژه هاي متعددي در روستاهاي اين شهرستان اجرا شده است.
 
رهبر انقلاب اسلامي هميشه بر مسئله محروميت زدايي توسط نهاد هاي انقلابي تاكيد كردند و ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش، سپاه قدس و تيب 110 سلمان استان  که در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی حضور درخشانی در عرصه‌های مختلف داشته است، در سالي كه از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ توليد و اشتغال» نامگذاری شده است مسئله محروميت زدايي و اقتصاد مقاومتي در دستور کار خود قرار داده است.
 
سپاه در جهت محرومیت‌زدایی مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان‌های استان سيستان و بلوچستان عزمِ جزم کرده و خدمات بی‌منت این نهاد مردمي و انقلابی به داخل همه روستاهای منطقه رفته و امید و شادی دوباره‌ای به روستانشینان داده و روستاها جان تازه‌ای به خود گرفته‌اند.
 
 
 
علي اي حال در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان و از جمله شهرستان خاش که عمق محرومیت بیداد می کند و بخش بزرگی از جامعه از دریافت خدمات محروم مانده اند، ورود سپاه سبب تحول و ایجاد شور و نشاط اجتماعی شده است.
 
* افتتاح 70 پروژه با اعتبار بالغ بر12 ميليارد ريال توسط سپاه در خاش
فرمانده تیپ تکاور ۱۱۰ سلمان فارسی سیستان و بلوچستان در حاشيه افتتاح پروژه هاي محروميت زدايي در شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی سپاه در شهرستان خاش اعتباری بالای 12 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
سردار قربان محمد اشعری بيان كرد: این پروژه ها در حوزه های اشتغالزایی، ساخت 50 منزل محرومین، آموزشی و فرهنگی و غیره در روستاهای مختلف از جمله نوشی آباد، ناصر آباد، نصرت آباد و شهر خاش اجرا شده اند.
 
وی با بيان اينكه ورود پیدا کردن سپاه در حوزه های مختلف امید و نشاط را به جامعه تزریق کرده است، افزود: بسیاری از مردم منطقه نیازمند دریافت خدمات و حمایت های مسئولان هستند و خداوند را شاکریم که کارهای بزرگی در منطقه انجام شده ولی با توجه به عمق محرومیت ها نیاز به کار و خدمت بیشتری احساس می شود.
 
* سپاه همواره براي خدمت رساني به محرومان آماده است
 
وی تصريح کرد: سپاه در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری برای خدمت به محرومان و اقشار آسیب پذیر و نیازمند با اخلاص و تمام توان و قوت آماده است.
 
سردار اشعری با بيان اينكه خدمات رسانی به محرومان همچنان یکی از راهبردهای اساسی سپاه پاسداران است، خاطرنشان کرد: دستور صریح مقام معظم رهبری خدمت کردن به مردم نیازمند است و نباید فراموش کنیم که در جامعه افرادی نیازمند و در انتظار دریافت خدمات وجود دارند.
 
 
فرمانده قرارگاه شهید میرحسینی تیپ 110 سپاه سلمان سيستان و بلوچستان ادامه داد: در بسیاری از روستاها که مردم منطقه از دسترسی به مسجد، مدرسه، راه و مسکن مناسب و خدمات دیگر محروم بوده اند، سپاه توانسته اند خدمات گسترده ای به مردم ارائه دهند.
 
* سپاه همانند دژي مستحكم در برابر استكبار جهاني ايستادگي كرده است
وي با بيان اينكه سپاه همانند دژي مستحكم در برابر استكبار جهاني ايستادگي كرده است، افزود: سپاه جهت حفظ نظام و دستاوردهاي انقلاب و نظام با تمام قدرت در ميدان حضور دارد و تسلط كامل بر مرزها و امنيت خصوصاً جنوب شرق كشور دارد كه اين مايه افتخار است.
 
سردار اشعری  با بيان اينكه هدف از تشكيل سپاه حفظ و حراست و محروميت زدايي در جامعه است، اذعان كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فرمان امام راحل تشكيل شد و اين نهاد مردمي و انقلابي نقش بسيار مهم و تعيين كننده اي در حركت هاي انقلاب، از ابتداي پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي تاكنون داشته است.
 
وي اظهار كرد: کارهای بزرگی از طرف بسیج و سپاه در مبحث اشتغالزایی، ساخت گلخانه، اجرای طرح های پرورش مرغ بومی، بلدرچین و فروشگاه موادغذایی، ساخت و تجهیز مدارس، اهدای 2 هزار بسته فرهنگی و آموزشی در کنار ساخت خانه محرومان و حمایت از نخبگان علمی و خانواده های زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در شهرستان خاش انجام شده است.
 
* با اقدامات سپاه مشكل مسكن افراد كم برخوردار جامعه و مستضعف مرتفع شود
فرمانده سپاه شهرستان خاش نيز در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه با اقدامات سپاه مشكل مسكن افراد كم برخوردار جامعه و مستضعف مرتفع شود، اظهار كرد: با اين اقدام آمار مددجويان كميته امداد فاقد مسكن شهرستان خاش به حدود سه درصد كاهش مي يابد كه اميدواريم با پيگيري ها و اقدامات اجرايي مناسب همه مددجويان اين شهرستان صاحب مسكن شوند.
 
سرهنگ پاسدار حسن فضلي گفت: اين منازل براي افراد مستضعف و تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) احداث خواهد شد و سپاه و كميته امداد امام (ره) دو نهاد مردمي و برخواسته از متن مردم هستند
.
 
* سپاه در خصوص محروميت زدايي اقدامات زيادي را در دستور كار دارد
 وي تصريح كرد: سپاه در خصوص محروميت زدايي اقدامات زيادي را در دستور كار دارد و سال گذشته اقدامات مشتركي در راستاي محروميت زدايي با احداث حمام و سرويس هاي بهداشتي براي محرومان انجام شد كه اين روند امسال نيز ادامه پيدا مي كند.
 
سرهنگ پاسدار فضلي با بيان اينكه خدمت مردم در راس برنامه ها و اولويت سپاه قرار دارند، خاطرنشان كرد: براي خدمت رساني به مردم و رضايت آنها با تمام نيرو و توان در حركت هستيم.  
 
 
وي اذعان كرد: بزودی نیز کار ساخت چند خانه محرومین در ناصر آباد و یک مدرسه سه کلاسه در روستای کلکوه بخش مرکزی خاش به همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه شروع می شود.
 
سرهنگ پاسدار فضلي با بيان اينكه فعاليت بسيجيان در طرح هاي محروميت زدايي بدون چشم داشت و از سر اخلاص است، اظهار كرد: شهرستان خاش روستاهاي محروم زيادي دارد و  سپاه در اجراي طرح هاي محروميت زدايي پيشتاز است و طرح هاي خوبي در سطح شهرستان خاش و استان اجرا مي شود.
 
 
* سپاه هميشه كنار مردم است
علي اي حال در سال هاي اخير طرح هاي بسياري در راستاي محروميت زدايي و خدمات رساني به اقشار مستضعف جامعه در سطح نقاط محروم و روستاها افزايش يافته و سپاه پاسداران به صورت خودجوش و پررنگ در روستاها حضور يافته و چهره محروميت را از اين مناطق رفع كرده است.
 
روستاییان همچنان چشم‌ انتظار تداوم این اقدامات و فعاليت ها تا رفع کامل مشکلات روستاها و رسیدن به نقطه مطلوب هستند و سپاه پاسداران نيز در اين راه مصمم و در كنار مردم است.
 
انتهای پیام/
 
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 450589
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *