پس از ۵ روز؛

خارج کردن زالوی ۵ سانتی‌متری از حلق يك مرد ۳۲ ساله خاشی/ مصرف آب از چاه و رودخانه محلی باعث مشكلات گوارشي مي شود

9 آبان 1396 ساعت 8:24

متخصص جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) خاش گفت: به همت متخصصان بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان خاش، زالوی ۵ سانتی متری پس از ۵ روز از حلق یک بیمار خارج شد.


مهدی مولایی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: آقایی 32 ساله با شکایت از درد شدید در دهان و حلق و بینی و وجود خونریزی منقطع در طول روز به بیمارستان مراجعه کرد.
 
وی با بيان اينكه در معاینات اولیه وجود یک شیء در ناحیه گلو تشخیص داده شد، تصريح كرد: پزشكان پس از معاینات دقیق‌تر متوجه حرکت اين شيء شدند.
 
مولايي افزود: بلافاصله توانستیم این زالو را که با استفاده از بدن میزبان رشد کرده بود از حلق جدا کنیم و وی با حال عمومی مطلوب پس از 5 روز تحمل درد ناشی از جا خوش کردن زالو در حلقش، به منزل بازگشت.
 
 
وي اذعان كرد: حال عمومي این فرد رو به بهبود است و احتمال می‌رود این زالو از طریق نوشیدن آب رودخانه محلی وارد حلق بیمار شده باشد.
 
متخصص جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) خاش  اظهار كرد: اکثر زالوها در اطراف آب‌های شیرین زندگی می‌کنند، در حالی که بعضی گونه‌ها را می‌توان در خاک و همچنین اطراف دریاها یافت. زالو ۳ فک دارد و هر فک ۱۰۰ دندان دارد؛ یعنی یک زالو حدود ۳۰۰ دندان فوق‌العاده ریز دارد.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 450603

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450603/خارج-کردن-زالوی-۵-سانتی-متری-حلق-يك-مرد-۳۲-ساله-خاشی-مصرف-آب-چاه-رودخانه-محلی-باعث-مشكلات-گوارشي-مي-شود

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir