مسئول عقيدتي سياسي تيپ ۲۸۸ مستقل زرهي ارتش خاش :

وجود علي ابن موسي الرضا(ع) براي همه ملت ايران بركت بزرگي است/ سیره و روش امام مهرباني ها بهترین راهنما در زمينه سیاست و فرهنگ است

28 آبان 1396 ساعت 11:25

مسئول عقيدتي سياسي تيپ 288 مستقل زرهي ارتش خاش گفت: وجود علي ابن موسي الرضا(ع) براي همه ملت ايران بركت بزرگي است و اين امام همام همواره در زمان عمر با برکت خود با سخنان گوهربارش درصدد سعادت مردم در دنیا و آخرت بود.


به گزارش  تفتان ما ،حجت الاسلام محمدجواد رحماني در مراسم شهادت امام رضا(ع) در مسجد فاطمه الزهرا(س) كوي سازماني امام حسن مجتبي(ع) ارتش خاش، اظهار كرد: زندگانی امام رضا(ع) سراسر از نكات بسيار ارزشمند و آموزنده است.
 
وي بيان كرد: مدت طولاني امام علی بن موسی الرضا(ع) از یک سوء و شکل‏گیری جریانات انحرافی و رخدادهای سیاسی از سوی دیگر، زندگی ایشان را از زندگی ساير امامان، ممتاز ساخته است.
 
حجت الاسلام رحماني با بيان اينكه امام رضا(ع) در سال 148 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد، افزود: روز آخر صفر 203هجری قمری به شهادت رسید.
 
وي با بيان اينكه امام رضا(ع) همواره در زمان عمر با برکت خود با سخنان گوهربارش درصدد سعادت مردم در دنیا و آخرت بود، ادامه داد: ملت ايران بزرگترين سرمايه و ثروتي كه در اختيار دارند، ارادت و عشق آنها به علی بن موسی الرضا(ع) است.
 
مسئول عقيدتي سياسي تيپ 288 مستقل زرهي ارتش خاش با بيان اينكه امام رضا(ع) بصيرت سياسي ويژه اي به مردم بخشيدند، خاطرنشان كرد:  امام رضا(ع) مسئله اهميت جايگاه امامت را با علم و آگاهي وافر در ميان عموم مردم با زبان ها و بيان هاي مختلف تببين كردند.
 
وي گفت: امام هشتم دارای لقب های متعددی است و از جمله معروف ترین این القاب، (رضا)، (عالم آل محمد)، (غریب الغرباء)، (شمس الشموس) و (معین الضعفاء) است.
 
حجت الاسلام رحماني بيان كرد: اخلاق نیکو، دانش فراوان، ایمان و عبادت بسیار از ویژگی هایی امام رضا(ع) بود و اين امام بزرگوار در ميان ما به عنوان امام مهربانی شناخته شده است.
 
وي اذعان كرد: امام رضا(ع) در 3 سال پاياني عمر با بركت خود تا زمان شهادت را به اجبار دستگاه فاسد بني عباس و نيز فشارهاي مأمون در كشور ايراني با نشر احكام الهي و معارف اسلامي سپري كرده و بعنوان عالم آل محمد(ص) لقب گرفتند.
 
حجت الاسلام رحماني اظهار كرد: تاریخ مملو از خاطرات مهربانی امام رضا(ع) است و به عنوان دست مهربانی خدا در بین خلق، عاشقان و شیفتگان را مورد عنایت قرار می دهد.
 
در ادامه اين مراسم مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مرثيه خواني در وصف امام رضا(ع) پرداختند و به سوگ امام رضا(ع) نشستند و ناله غم سر دادند.
 
گفتني است؛ نظير اين برنامه در مسجد جامع، تيپ 288 مستقل زرهي ارتش و منزل شخصي بيت الهي و ساير اماكن مذهبي اين شهرستان برگزار شد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 450700

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450700/وجود-علي-ابن-موسي-الرضا-ع-براي-همه-ملت-ايران-بركت-بزرگي-سیره-روش-امام-مهرباني-بهترین-راهنما-زمينه-سیاست-فرهنگ

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir