شهردار خاش خبر داد؛

نخستین طرح ممیزی املاک سیستان و بلوچستان در شهرستان خاش كليد خورد/ چشم‌انداز افق شهر در این طرح قابل ترسیم است

21 آذر 1396 ساعت 10:51

شهردار خاش گفت: نخستین طرح تخصصي ممیزی املاک سیستان و بلوچستان به عنوان طرح جامع اطلاعات شهروندی در اين شهرستان كليد خورد و اجراي اين طرح در ایجاد منابع درآمدهای پایدار شهرداری تاثیرگذار است.


عبدالمجید تمندانی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما،با بيان اينكه طرح ممیزی املاک در جهت توسعه بهینه شهر خاش آغاز شده است، اظهار كرد: با اجرای طرح ممیزی املاک، علاوه بر جمع آوری اطلاعات شهری، نیاز های شهرجهت برنامه ریزی های آینده تعریف و طبقه بندی می شود.

وي تصريح كرد: مدیریت شهری برای برنامه ریزی و تصمیم گیری در حوزه مسایل شهری نیازمند اطلاعات دقیق و بروز شهر است و لذا با توجه به اطلاعات به دست آمده از ممیزی املاک می توان هر سال با توجه به نیاز شهر برنامه ریزی های لازم جهت توسعه شهر را انجام داد.

تمنداني گفت: ثبت و نگهداری سوابق املاک، معابر و مشاغل در سیسم، آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک، معابر و مشاغل در سطح شهر ، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری و امکان ارایه خدمات جغرافیایی مربوطه در سیستم یکپارچه شهر سازی و نوسازی از مهم ترین فواید اجرای عملیات ممیزی املاک شهر است.

وي ادامه داد: دسترسی سریع و بی واسطه شهرداری به داده های جغرافیایی املاک، امکان نمایش نقشه املاک، معابر و مشاغل در سایر سیستم های اطلاعات جغرافیایی نظیر GISوGoogle earth، امکان گزارش گیری سریع و دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری های مختلف و امکان تهیه نمودارهای آماری از ساير مزاياي اجراي طرح مميزي است.

تمنداني با بيان اينكه حاصل طرح ممیزی املاک چیزی جز آبادانی و پیشرفت شهر و آسایش و رفاه مردم نیست، تاكيد كرد: طبق قانون نوسازی، ممیزی املاک هر پنج سال یک بار باید توسط شهرداری ها انجام گیرد تا شهرداری به عنوان متولی امور شهری اطلاعات لازم از املاک و مستغلات سطح شهر داشته باشد.

 
وي با بيان اينكه نخستین طرح ممیزی املاک سیستان و بلوچستان به عنوان طرح جامع اطلاعات شهروندی در اين شهرستان آغاز شده است، افزود: با اجرای این طرح برای نخستین بار، دفاتر خدمات مجازی در شهرداری راه‌اندازی می‌شود که به دنبال آن حضور فیزیکی مردم در شهرداری برای انجام امور مختلف کاهش پیدا می‌کند.

شهردار خاش همكاري و همياري شهروندان در اجراي طرح مميزي املاك شهري را امري ضروري و مهم دانست و خاطرنشان كرد: سند مالکیت، پروانه ساخت و پایانکار ، شناسنامه و کارت ملی مالک،قبض آب، برق، تلفن ملک و سایر اطلاعات درخواستی را فقط جهت رویت و تسهیل در امر ممیزی در اختیار ممیزین قرار دهند.

وي اذعان كرد: در صورتی که محل مورد ممیزی واحد تجاری یا صنفی است بايد  جواز کسب و اجاره نامه استیجاری رويت شود و اين مسئله بسيار مهم و ضروري است.

تمنداني با بيان اينكه بايد شهروندان اطلاعات دقيق و به روز را ارائه دهند، اظهار كرد: ممیزین املاک با ارائه کارت شناسایی عکسدار ممهور به مهر شهرداری، به منازل مسکونی، واحدهای تجاری یا صنفی مراجعه كرده و در حضور مالکین، ملک را ممیزی می  كنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450914

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450914/نخستین-طرح-ممیزی-املاک-سیستان-بلوچستان-شهرستان-خاش-كليد-خورد-چشم-انداز-افق-شهر-این-قابل-ترسیم

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir