معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای یکی از ظرفیتهای بسيار مهم در رشد و تربيت دانش آموزان است/ المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در 16 رشته در خاش

22 آذر 1396 ساعت 9:42

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای یکی از ظرفیتهای بسيار مهم در رشد و تربيت دانش آموزان است و لذا بايد خانواده ها و مربيان به اين المپيادها توجه ويژه اي داشته باشند.


به گزارش  تفتان ما،: محمد كيخا در مراسم افتتاحيه المپياد درون مدرسه اي شهرستان خاش كه در سالن ورزشي شهداي گمنام اين شهرستان برگزار شد، اظهار كرد: نهادینه کردن آمادگی جسمانی در میان دانش‌آموزان، زمینه‌سازی جهت پيشرفت و توسعه فرهنگ ورزش و گسترش برنامه‌ها و فضاهای ورزشی مدارس از مهمترين اهداف اين المپيادهاست.

وي با بيان اينكه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یکی از طرح‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است، تصريح كرد: در اين طرح بايد همه دانش آموزان در مسابقات درون مدرسه اي شركت كنند.

كيخا افزود: طرح المپياد درون مدرسه اي به ‌عنوان یک برنامه مکمل ورزشی با هدف افزایش میزان فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و براي ایجاد فرصتی برای مشارکت گروهی و یادگیری مهارت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وي خاطرنشان كرد: زندگي امروز يك زندگي ماشيني است و لذا سلامت دانش آموزان در عصر و زمان كنوني در معرض تهديد است زيرا ما کاهش محسوس تحرکات بدنی و نیز سیستم بد تغذیه را در جامعه شاهد هستیم که این دو عامل دست به دست هم داده تا سلامت دانش آموزان و کودکان ما تهدید شود.
 

 
معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: المپیاد درون مدرسه ای با ورزش ها و مسابقات ورزشی شروع می شود و با این کار فرهنگ صحیح خوب زیستن در ميان نوجوانان ترويج پيدا مي كند.

وي تاكيد كرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در چهارمین سال پیاپی و با هدف تقویت روحیه خود باوری در دانش آموزان، ایجاد شور و نشاط در مدارس، مشارکت بیشتر اولیا در امور مدرسه و تکمیل فعالیت های درس تربیت بدنی اجرا می شود و در اين خصوص نقش مربيان تربيت بدني بسيار مهم و پر اهميت است.

* برگزاري رقابت هاي المپياد درون مدرسه اي خاش در 16 رشته ورزشي
مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم، با بيان اينكه درس تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در مدارس اين شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار كرد: اجرای حیات پویا و نیز برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از جمله برنامه های این حوزه است.

قاسم كوچكزايي تصريح كرد: در این دوره از رقابت‌های المپیاد ورزشی، دانش‌آموزان دختر و پسر در تمامی مقاطع تحصیلی در 16 رشته ورزشی از ورزش‌های توپی و غیرتوپی از قبیل فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، کاراته، کشتی و غيره  با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت پس از طی مراحل مختلف، قهرمانان هرمرحله به دور بعدی مسابقات راه خواهند یافت.
 

 
 وي گفت: با توجه به اینکه تمام مراحل اجرایی از ابتدا تا انتهای این مسابقات با مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، برگزاری این المپیاد فرصت مناسبی برای مشارکت دانش‌آموزان و تقویت اعتماد به نفس آنها است.

كوچكزايي تصريح کرد: قهرمانان هر مرحله با راهیابی به مرحله بعد از مدرسه تا استان و حتی تا رقابت‌های کشوری پیش خواهند رفت.

گفتني است؛ در این مراسم ورزشی دانش آموزان با شور و نشاط خاصی از برگزاری این المپیاد استقبال کرده و هیجانات روحی خویش را به تصویر کشیدند.
 

 
در این مراسم مشعل المپیاد درون مدرسه ای توسط یکی از دانش آموزان روشن و در ادامه نیز برنامه های متنوعی توسط دانش آموزان اجرا شد .

انتهای پیام/


کد مطلب: 450957

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450957/المپیادهای-ورزشی-درون-مدرسه-یکی-ظرفیتهای-بسيار-مهم-رشد-تربيت-دانش-آموزان-المپیاد-16-رشته-خاش

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir