خسارت ۳۴ هزار میلیاردی آلودگی هوا به اقتصاد ملی/ روزانه ۴۳ ایرانی به دلیل تصادفات ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند

27 آذر 1396 ساعت 11:04

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طبق گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی از هر ۱۰ نفر در دنیا فقط یکی به هوای سالم دسترسی دارد، گفت: آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ و میر در کل دنیا به شمار می‌رود.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با موضوع آلودگی هوا اظهار داشت: طبق گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی، از هر 10 نفر در دنیا فقط یکی به هوای سالم دسترسی دارد و در واقع آلودگی هوا یکی از مهمترین عوامل خطر برای سلامتی انسان است. 
وی با بیان اینکه آلودگی هوا از علل مرگ‌های زودرس به شمار می‌رود افزود: چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا آلودگی هوا بوده و مهمترین آلودکننده‌ها ذرات زیر 2.5 میکرون است. 
وی ادامه داد: در برخی از کشورها 7 درصد از تولید ناخالص ملی به دلیل آلودگی هوا اتلاف می‌شود که این آمار در ایران 2.48 درصد است. 
حریرچی اضافه کرد: سالانه 34 هزار میلیارد تومان به دلیل اثرات آلودگی هوا خسارت به اقتصاد ملی وارد می‌شود. 
سخنگوی وزارت بهداشت به تصادف دکتر حضرتی اشاره کرد و گفت: وی یکی از 5 استاد پراستناد در حوزه طب کار و بهداشت محیط بود و مرگ وی در واقع از دست دادن یکی از اساتید تأثیرگذار به شمار می‌رود. 
حریرچی اضافه کرد: در هر ساعت 88 مجروح در بیمارستان‌های کشور به دلیل تصادفات در سوانح ترافیکی بستری می‌شوند و هر روز 43 ایرانی که اصولاً در سنین کار هستند، به دلیل حوادث ترافیکی جان می‌دهند. 
وی خاطرنشان کرد: در 10 سال اخیر حدود 210 هزار نفر در حوادث ترافیکی جان خود را در کشور از دست داده‌اند. 
ادامه دارد...


کد مطلب: 451083

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451083/خسارت-۳۴-هزار-میلیاردی-آلودگی-هوا-اقتصاد-ملی-روزانه-۴۳-ایرانی-دلیل-تصادفات-ترافیکی-جان-خود-دست-می-دهند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir