۰
رئيس اداره آموزش و پرورش خاش:

تنوع غذایی شهرستان خاش یکی از جاذبه‌ها و ظرفيت هاي قوي براي جذب گردشگر است/ پای غذاهاي سنتي و بومي به مدارس باز شد

رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: تنوع غذایی شهرستان خاش یکی از جاذبه‌ها و ظرفيت هاي قوي براي جذب گردشگر است و اما متاسفانه در عصر كنوني بسیاری از این غذاهای سنتی رو به فراموشی است.
تنوع غذایی شهرستان خاش یکی از جاذبه‌ها و ظرفيت هاي قوي براي جذب گردشگر است/ پای غذاهاي سنتي و بومي به مدارس باز شد
قاسم كوچكزايي در حاشيه برگزاري جشنواره غذاهاي سنتي و محلي كه به مناسبت هفته بصيرت و ميثاق امت با ولايت در مدرسه دخترانه بهار دانش خاش برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: غذاهاي بومي و محلي نشانه هويت و فرهنگ هر منطقه است كه اين غذاها در سالم سازي تغذيه جامعه نقش بسزايي دارد.

وي با بيان اينكه تشويق و ترغيب خانواده ها به استفاده از غذاهاي سالم و بهداشتي از مهمترين اهداف برگزاري اين جشنواره است، تصريح كرد: پرهیز از غذاهای آماده و فست فود، روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی و ارگانیک در سفره و طبخ غذاهاي بومي و سنتي بهداشتي از ساير  اهداف برگزاری این جشنواره است.

كوچكزايي با بيان اينكه سيستان و بلوچستان دارای تنوع اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی است، گفت: متاسفانه در عصر كنوني بسیاری از این غذاهای سنتی رو به فراموشی است.

وي با بيان اينكه تنوع غذایی که در استان سيستان و بلوچستان وجود دارد به عنوان پتانسیل قوی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است، ادامه داد: متاسفانه امروزه استفاده از غذاهاي فست و فوت ها در خانواده هاي ايراني بسيار زياد شده و اين مسئله باعث چاقی، دیابت و بروز انواع بیماری های قلبی و عروقی شده است.

رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش افزود: بخشي از سلامت اعضای خانواده در دست مادران است و لذا بايد اين قشر از جامعه با طبخ غذا های مناسب از بعضي اقلام مصرفی که سبب ایجاد و یا تشدید برخی بیماری ها می شوند کمتر استفاده كنند.

وی با قدرداني از زحمات دانش آموزان، معلمان و مدیریت مدرسه دخترانه بهار دانش به دليل برپایی این جشنواره با شکوه، اذعان كرد: با برگزاری جشنواره هایی از این دست در راستای ارتقای آگاهی و نگرش افراد برای تغذیه سالم گام برداشته مي شود.

كوچكزايي با اشاره به 9 دي، افزود: 9 دي روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت و دفاع از ولايت بوده و زماني كه مردم ايران اسلامي  احساس كنند نظام و انقلاب در خطر است همواره در صحنه حاضر هستند و مشت محكمي بردهان فتنه گران داخلي و خارجي مي زنند.

گفتني است، در پایان اين جشنواره به نفرات اول تا سوم که به عنوان بهترين غذاها انتخاب شده بودند هدايا و لوح تقديري اهداء شد.

انتهای پیام/
شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 451135
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *