۰
گزارش تفتان ما از درگیری در زمین ورزش این بار تماشاچیان فوتبال؛

ماجرای تلخ ضرب و شتم شدید یک داور فوتبال در جنوب شرق كشور/ رئيس هيأت فوتبال سيستان و بلوچستان: مردم درگيري پيش آمده را خودشان رفع كنند!

در یک اتفاق تلخ فوتبالی دیگر داور مسابقه ای در جنوب شرق كشور به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
ماجرای تلخ ضرب و شتم شدید یک داور فوتبال در جنوب شرق كشور/ رئيس هيأت فوتبال سيستان و بلوچستان: مردم درگيري پيش آمده را خودشان رفع كنند!
به گزارش  تفتان ما، قبح کتک زدن داور در فوتبال ايران شکسته شده و اگر کمیته انضباطی نخواهد با این جریانات برخورد شدید و قاطعی داشته باشد، تکرار این رفتارها را شاهد خواهیم بود.
 
فوتبال همواره شاهد حواشی عجیب و غریبی بوده است که کمیته انضباطی نیز گویا چندان برخورد قاطعی را نسبت به آن ندارد و حالا همین رفتار مسالمت آمیز تبدیل به گردن کلفتی عده‌ای می‌شود که به راحتی به داوران مظلوم فوتبال حمله می‌کنند و پس از آن نیز بدون کوچک‌ترین جریمه‌ای به فعالیت خود ادامه می‌دهند و احتمالا هرجای دیگری که احساس کنند منافعشان با خطر روبه‌رو شده است، خودشان راسا اقدام به برخورد و کتک کاری می‌کنند و کسی هم پاسخگو نیست.

 چند روز قبل نیز یکی از همین اتفاقات در لیگ فوتسال شهرستان خاش اتفاق افتاد و جامعه فوتبالی شاهد هنرنمایی های رزمی در زمین چمن اين شهرستان بودند و هنرنمایان این دیدار تماشاچیانی بودند که داور را هدف ضربات خود قرار دادند! علاوه بر فحاشی های زننده نسبت به داور او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و کتک می‌زند و سریعا توسط عوامل برگزاری بازی نیز فراری داده می‌شود!

فوتبال مگر چقدر ارزش دارد افرادی یک داور بی دفاع را ناجوانمردانه مورد تهاجم قرار دهند؟
رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما،گفته است كه متأسفانه شاهد بی اخلاقی دیگری در فوتبال بودیم که سبب وارد شدن صدماتي به "رضا ميابادي" یکی از داوران خوب استان سيستان و بلوچستان شد.

وي عنوان كرده است كه انصافاً این فوتبال مگر چقدر ارزش دارد افرادی به خود اجازه می دهند که یک داور بی دفاع را ناجوانمردانه مورد تهاجم قرار دهند؟
 

 
شهنوازي با محكوم كردن اين حرکات ناپسند و دور از شأن اخلاق، از کمیته انضباطی استان درخواست كرد تا به صورت ویژه نسبت به پیگیری و اعمال تنبیهات لازم برای عوامل و مسببین این حرکت زشت مبذول دارند.

كميته انضباطی قوانينی دارد كه می تواند با اين تيم ها برخورد کند و تنها به جريمه مالی اكتفا نكند چرا كه اين داوران سرمايه‌های فوتبال هستند. داورانی با درجه ملی كه برای رسيدن به اين درجه خون دل خورده اند و زندگی خودشان را گذاشته اند تا به اين جا رسيده اند.

وي در تشريح اين بازي گفته است كه این مسابقه در مرحله نیمه نهایی چارچوب مسابقات محلات شهرستان میان دو تیم اسلام آباد و غریب آباد روستای گرنچين خاش برگزار شد که در پایان بازی با نتیجه دو بر یک به نفع اسلام آباد پایان یافت اما بعضي تماشگرنماهاي غریب آباد که داور را به دلیل باخت تیمشان مقصر می دانستند به سمت او حمله ور شدند.
 

 
به گفته وی، با توجه به برگزاری دیدار در چارچوب لیگ محلات، داور بازی نیز از داوران شهرستان بود که قضاوت های متعددی را انجام داده است اما با این وجود گزارش کامل اتفاق های رخ داده در دیدار، تنظیم شده است و با امضای مسئولان برگزاری، ناظر و داوران بازی برای تصمیم گیری به هیئت استان ارائه می شود.

علي اي حال هرچند نمی توان چنین اتفاق هایی را به صفر رساند اما می شود با ارائه راهکار های مناسب و ریشه ای آن را به حداقل رساند.

عدم استاندارد بودن ورزشگاه و مناسب نبودن حصار مهمترين مشكل مسابقات فوتبال خاش است
رئیس هیئت فوتبال سيستان و بلوچستان نيز در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه باید به طور ریشه ای براي رفع اين درگيري هاي در زمين فوتبال و فوتسال اقدام شود، گفته است كه ايجاد جنجال در میادین ورزشی از جمله فوتبال به دو عامل درونی و بیرونی بستگی دارد.
 

 
سعید سیدالحسینی عدم استاندارد بودن ورزشگاه و مناسب نبودن حصار آن را مهمترين مشكل زمين چمن و مسابقات فوتبال خاش دانسته و عنوان كرده است كه اگر فنس ها سالم بود تماشاچیان امکان ورود به زمین نداشتند و اتفاق های بعدی رخ نمی داد.

شهروندان مشكل پيش آمده در فوتبال را خودشان رفع كنند!
به گفته وي اتفاق خاش در دیدار دو تیم هم محلی رخ داد و داور مسابقه نیز از ساکنان همان شهرستان بود بنابراین اشخاص با یکدیگر دوست هستند و مشکل پیش آمده میان خودشان رفع می شود!

محرومیت بازیکنان جوابگو نیست!
سیدالحسینی گفته است كه یکی از مسئله هایی که دست کمیته انضباطی را برای رای درباره این مسابقه بسته است باشگاهی نبودن تیم های شرکت کننده است به همین دلیل محرومیت بازیکنان جوابگو نیست.
 

 
وی معتقد است كه در رقابت های محلات، ساکنان محله های مختلف اقدام به تشکیل تیم می کنند و در مسابقات به میدان می روند که اگر به دلیل باشگاهی نبودن از حضور آن ها پیشگیری شود مشکلات دیگری رخ خواهد داد.

كميته انضباطي بايد با خاطيان برخورد جدي كند
داور اين مسابقه پس از اين اتفاق در گفت و گو با خبرنگار ما گفته است كه هیات فوتبال که متولی برگزاری این بازی‌ها است باید نظارت بیشتری داشته باشد.

رضا ميابادي معتقد است كه   اگر برخورد شدیدی با خاطیان این امر صورت گیرد دیگر مابقی تیم‌ها دیگر جرات چنین کاری را پیدا نخواهند کرد.

به گفته وي، هيچ اشتباهی در اين مسابقه نداشتم و يكی از بهترين داوری های خودم را انجام دادم و كوچک گرفتن اتفاقات گذشته از سوی هيئت فوتبال سبب آن شده است كه تيم ها اين گونه بی حرمتی به داوران داشته باشند.

بیخيالی برخی از افراد از اين گونه اتفاقات سبب شده است كه داوران هر روز با ترس و لرز قضاوت کنند و بدون ترديد دريافتی داوران از یک بازی آنقدر نیست که بخواهند مورد ضرب و شتم بازیکنان و تماشاگران هم قرار بگیرند.
 

 
وی عنوان كرده است كه انتظار و خواسته ما داوران از هيات هميشه كم بوده است و در همه شرايط جور مسابقات هيات فوتبال را كشيده ايم ولی حالا از هيات و كميته انضباطی می خواهيم كه يک بار برای هميشه با تيم های خاطی برخورد شديد کنند تا عبرتی برای ساير تيم ها باشد.

در خواست همه داوران فوتبال استان سيستان و بلوچستان از هيات فوتبال برخورد شديد با اين گونه تيم هاست و همه آن ها اميدوار هستند كه ديگر هيچ روزی هيچ داوری در استان اين گونه مورد لطف و نوازش برخی از بازيكنان و هواداران آن ها قرار نگيرند.

مدتی قبل نیز اتفاق مشابه ای در شهرستان خاش رخ داد و هفته گذشته هم مسابقات فوتسال سيستان و بلوچستان شاهد درگیری میان دو تیم بود، بنابراین با توجه به اتفاق در دیدار اخیر و تجربه های کسب شده از این ماجرا بايد در برگزاری رقابت های آینده تدابیر جدیدی اتخاذ شود تا دیگر ورزش شاهد و ناظر چنین اتفاق های تلخی نباشد.

انتهای پیام/

 
شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 451227
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *