معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی سیستان و بلوچستان:

اقدامات خیرین مدرسه‌ساز استان سيستان و بلوچستان كم نظير بوده است/ وجود ۸۲ مدرسه خشت و گلی و غيراستاندار در شهرستان خاش

4 دی 1396 ساعت 17:04

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات خیرین مدرسه‌ساز در اين استان كم نظير بوده است و خیرین مدرسه ساز معماران محبت و دوستی هستند.


به گزارش  تفتان ما، مهدي اربابي در همايش خیران مدرسه ساز شهرستان خاش كه در سرسراي اداره تبليغات اسلامي برگزار شد، اظهار كرد: آموزش و پرورش در عرصه حاضر به عنوان یک نهاد فرهنگ ساز در حوزه های مختلف جامعه است.

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش يك ارگان جامعه ساز است، تصريح كرد: این اداره همانند ارتقای بهداشت و درمان، بهبود فرهنگ رانندگی و  گسترش مهر ورزی در بين دانش آموزان در حال فعالیت است.

اربابي گفت: امر مدرسه سازی یک امر خداپسندانه است و ورود خیرین مدرسه‌ساز از استانها و شهرستان های دیگر به استان سیستان و بلوچستان  نسبت به سال های قبل افزایش داشته است  این امر بجز حس  خیرخواهانه چیزی دیگری نیست.
 

 
وي خاطرنشان كرد: یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان   زیاد بودن مدارس فرسوده و نبود اعتبار لازم برای ساخت آنها در مدت کوتاه است.

آموزش و پرورش به حضور خيرين مدرسه ساز نياز دارد
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان نيز در ادامه اين همايش، اظهار كرد: امروز عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون تلاش های خستگی ناپذیر مختص و متهد در عرصه فناوری هسته ای و فنون پیشرفته نظامی است.

محمد كيخا با بيان اينكه آموزش و پرورش به حضور خيرين مدرسه ساز نياز دارد، گفت: در عصر حاضر خيرين به كمك آموزش و پرورش آمدند و اگراین افراد در این عرصه ورود نداشتند قطعا طی سالیان گذشته فضای مناسب آموزشی در کشور فراهم نمی شد.
 

 
وي تصريح كرد: خیرین مدرسه ساز معماران محبت و دوستی هستند و در این منطقه خیرین نقش چشمگیری در مسئله مهم مدرسه سازی، تجهیز، بازسازی و نوسازی مدارس برعهده دارند.

82 مدرسه غيراستاندارد در شهرستان خاش وجود دارد
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش در ادامه اين همايش با بيان اينكه حضور آگاهانه و فعاليت هاي سازنده خيرين مدرسه ساز در اين شهرستان بسيار خوب است، اظهار كرد: در حال حاضر تعداد 50 خير مدرسه ساز در شهرستان خاش وجود دارند كه با مشاركت جدي خود در عرصه توسعه فضاهاي آموزشي توانسته اند گامهاي بسيار خوبي در رفع مشكلات آموزشي اين  شهرستان بر دارند.

قاسم كوچكزايي تصريح كرد: تلاش خيرين در راستاي ارتقای وضعیت آموزشی و زمینه سازی برای رشد استعدادهای دانش آموزان خاشي است.

وي گفت: اگر چه در حال حاضر كار خیرین بیشتر در مدرسه سازی نمود دارد، اما می توان از آنان در ارائه ایده، كنترل هزینه ها، مشاركت در اجرای برنامه های آموزشی و كمك به دانش آموزان نیازمند هم بهره گرفت.
 

 
كوچكزايي افزود: خیرین مدرسه ساز وجدان بیدار جامعه هستند و مشارکت خیرین مدرسه ساز در ارتقاء بنیه علمی و گسترش تعالیم اسلامی موثر است.

رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش خاطرنشان كرد: بالغ بر 32 هزار دانش آموز این شهرستان در مدارس غير استاندارد درس مي خوانند و ساخت و تجهیز مدارس یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وي با بيان اينكه تعداد 280 مدرسه در اين شهرستان وجود دارد، يادآور شد: تعداد 218 مدرسه ابتدايي، 41 مدرسه متوسطه اول و 32  متوسطه دوم در اين شهرستان است كه بسياري از اين مدارس غيراستاندارد هستند و جان ده ها دانش آموز را تهديد مي كند.
 

 
كوچكزايي با بيان اينكه در مجموع 82  مدرسه غيراستاندارد در شهرستان خاش وجود دارد، گفت: در اين شهرستان 25 مدرسه خشت و گلي، 22 مدرسه فاقد فضاي آموزشي و دوشيفته و 35 مدرسه فرسوده با قدمت بالاي 35 سال وجود دارد.

وي اذعان كرد: برخي از مدارس اين شهرستان حتي قدمتي بالغ بر 50 سال دارند و وضعيت آنها به گونه اي است كه انتظار وقوع هر حادثه اي در فصل زمستان امسال وجود دارد.

دين اسلام به ساخت مدرسه تاكيد كرده است
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش نيز در ادامه اين همايش اظهار كرد: تلاش در عرصه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و تربیت نیروی متخصص و متعهد هر منطقه نقش بسزایی در توسعه و عمران هر منطقه دارد.

مولوي عبدالستار حسين زهي گفت: تلاش در ایجاد مدرسه و فضاهای آموزشی از اقدامات حسنه و ماندگاری است که در دین اسلام به آن سفارش شده است.
 

 
وي تصريح كرد: نقش خیرین و معتمدین درایجاد فضاهای آموزشی و کمک به توسعه آموزشی فرزندان این شهر بسیار مهم است.

فرمانده سپاه شهرستان خاش نيز در ادامه اين همايش با بيان اينكه مردم به عنوان پايه هاي اساسي و اصلي مشاركت در ساخت مدرسه سازي هستند، گفت: شورای خیران اندیشه ساز میتواند راهنما و راهگشای ساخت فضاهای آموزشی باشد.

سرهنگ پاسدار حسن فضلي تصريح كرد: برای فردای قیامت در همین دنیا باید توشه برداریم و اگر بخواهیم به بهشت الهی راه پیدا کنیم همانطور که در قرآن آمده است راهش این است که بعد از انجام واجبات و فرایض دینی انفاق کنیم.
 

 
وي اظهار كرد: مشارکت سپاه در زمینه های محرومیت زدایی، ساخت و تجهیز مدارس و مساجد و حوزه‌های علمیه، ساخت منزل محرومان و پروژه های اشتغالزایی به منظور کمک به تامین نیازهای جامعه است و سپاه برای رفع محرومیت ها و امید بخشی در این منطقه آمادگي دارد.

گفتني است؛ در پايان اين مراسم از 33 خير مدرسه ساز خاشي تجليل شد.

همچنين ساخت نمازخانه به مساحت 110 متر مربع دبستان شهید رنجبر، ساخت کلاس درس در مجتمع ورزشی پوریای ولی، نمازخانه دبستان جابر از جمله کارهای انجام شده توسط خیرین در حوزه شهر و مدرسه سه کلاسه در حال ساخت روستای قادر آباد توسط اژدری خير تهراني است كه تا پایان سال جاری در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 451228

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451228/اقدامات-خیرین-مدرسه-ساز-استان-سيستان-بلوچستان-كم-نظير-بوده-وجود-۸۲-مدرسه-خشت-گلی-غيراستاندار-شهرستان-خاش

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir