نماینده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و عضو خبرگان رهبری:

شهرستان خاش ظرفيت هاي ارزشمندی در حوزه گردشگري و توريستي دارد/ دولت و بخش خصوصي براي تقويت قله تفتان برنامه ريزي كند

6 دی 1396 ساعت 11:56

نماینده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و عضو خبرگان رهبری گفت: شهرستان خاش ظرفيت هاي ارزشمندی در بحث گردشگري و توريستي دارد و لذا بايد مسئولان مربوطه براي تقويت اين حوزه بسيار مهم تلاش كنند.


به گزارش  تفتان ما،آیت الله عباسعلی سلیمانی در سفر یک روزه به شهرستان خاش در نشست هم اندیشی مدیر، استادان و کارکنان مسجد حنفاء اهل سنت اين شهرستان، با بيان اينكه اهمیت دادن به مسائل ديني باعث كاهش آسيب هاي اجتماعي مي شود، گفت: توجه به مسائل فرهنگي و مذهبي سبب رشد و پيشرفت هر جامعه اي مي شود.

وي با بيان اينكه شهرستان خاش رنگين كماني از ظرفيت هاي مختلف است، گفت: اين شهرستان از پتانسيل ها و استعدادهاي مختلفي در عرصه هاي گردشگري، فرهنگي، سياسي و اجتماعي برخوردار است.

آيت الله سليماني تصريح كرد: قله چهار هزار و 50 متري نيمه فعال تفتان يك ظرفيت نادر و بي نظيري است كه بايد اين ظرفيت فعال شود و مردم در راستاي تقويت گردشگري و اشتغالزايي از آن بهره مند شوند.

وي خاطرنشان كرد: علماء بايد جوانان را به سمت ازدواج اسلامي هدايت كنند و در اين راستا خانواده ها بايد توقع هاي خود را از يكديگر كمتر كنند و جوانان را درگير مسائل مالي نكنند.
 

 
نماینده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان ادامه داد: نبي مكرم اسلام(ص) در جهت تقويت اتحاد و وحدت حركت مي كردند و اين مسئله به قوت و استحكام دين مبين اسلام كمك بسيار زيادي كرد.

وي اذعان كرد: حوزه هاي علميه و مساجد مهمترين عامل جهت هدايت افراد و برقراري محبت و الفت در هر جامعه اي است و لذا بايد اقدامات و برنامه هاي اين دو مكان مهم بيشتر و جوانان به سمت مساجد هدايت شوند.

عضو خبرگان رهبری اظهار كرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر و اعتلا و نشر دین را به دنبال دارد و بايد مسئولان براي تقويت اين فريضه مهم تلاش كنند.

مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه و مدیر مجتمع دینی حنفاء اهل سنت خاش نیز با ارائه گزارشی در حوزه های مختلف گفت: حضور آیت الله سلیمانی در جمع مردم استان و منطقه خاش باعث خير در جامعه است و مردم شهرستان از اين مسئله بسيار خرسند و خوشحال هستند.
 

 
محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش نیز در این نشست با اشاره به ظرفيت ها و استعدادهاي اين شهرستان، اظهار كرد: با حمایت های علماء و مسئولان استاني و كشوري و اقشار مختلف مردم تا كنون 30 مورد اختلاف قومي منجر به صلح و سازش شده است.

گفتني است؛ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در ابتدا ورود به اين شهرستان مورد استقبال امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار، علما و معتمدان و ریش سفیدان و مدیران دستگاههای اجرایی قرار گرفت و در این سفر یک روزه از بخش های مختلف مسجد و مهد کودک، دارالحفظ، و مکتب دینی حنفاء اهل سنت خاش بازدید کرد.
 


.


.


.


.


.


.

 
انتهای پیام/


کد مطلب: 451233

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451233/شهرستان-خاش-ظرفيت-هاي-ارزشمندی-حوزه-گردشگري-توريستي-دولت-بخش-خصوصي-براي-تقويت-قله-تفتان-برنامه-ريزي-كند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir