رئيس اداره بهزيستي خاش:

احداث 40 منزل مسكوني براي خانواده هاي داراي دو معلول در شهرستان خاش/ پنج كمپ ترك اعتياد غيرمجاز در روستاهاي اين شهر پلمپ شد

17 دی 1396 ساعت 12:45

رئيس اداره بهزيستي شهرستان خاش گفت: 40 منزل مسكوني براي خانواده هاي داراي دو معلول در اين شهرستان احداث مي شود و تسهيلات ويژه اي براي اين خانواده ها درنظر گرفته شده است.


ادريس تمنداني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما،اظهار كرد: خانواده های دارای دو معلول و بیشتر به صورت ویژه مد نظر اداره بهزيستي قرار دارند.

وي گفت: عمليات احداث 40 باب منزل مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول شهرستان خاش به زودی آغاز می شود.

تمنداني با بيان اينكه بيش از سه هزار و 500 معلول نیازمند تحت پوشش بهزيستي خاش قرار دارند، ادامه داد:  کار شناسایی خانواده های بي بضاعت و نیازمند در منطقه آغاز شده است.

وي با بيان اينكه تاکنون برای چهار خانواده نیازمند تحت پوشش بهزيستي خاش منزل و لوازم خانگی تامین شده است، تصريح كرد: به همت جمعي از خیران یزدی و مشارکت اداره بهزیستی و یک موسسه خیریه یک باب منزل برای رفع مشکل یک خانواده محروم و دارای دو معلول در منطقه سه راهی خاش اجاره و افزون بر 150 میلیون ریال لوازم خانگی برای آنها تهیه شد.

رئيس اداره بهزيستي شهرستان خاش با بيان اينكه خانواده های محروم و نیازمند با شرایط بسيار سخت و مشقت بار زندگي مي كنند، خاطرنشان كرد:  سعي و تلاش مي كنيم از توان خیران براي كمك به اين افراد بي بضاعت استفاده كنيم.

وي افزود: 8 كمپ ترك اعتياد در روستاهاي اسماعيل آباد، محمدآباد و خيابان جمهوري اين شهرستان وجود داشت.

تمنداني يادآور شد: با پيگيري ها و برررسي هاي انجام شده، از كل تعداد كمپ هاي ترك اعتياد پنج واحد غيرمجاز در برخي روستاها بدون هماهنگی و نظارت بهزیستی شروع به کار کرده اند که حداقل امکانات برای ترک معتادین را هم نداشتند و لذا اين كمپ ها پلمپ و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

وي با بيان اينكه در این كمپ های غیرمجاز بيش از 200 فرد معتاد به طور غیرقانونی حضور داشتند، تصريح كرد: عدم استفاده از روش هاي علمي در ترك اعتياد، نگهداري دوره هاي متمادي معتادان در كمپ و پذيرش افراد غيربومي و ‌پذیرش بیش از حد ظرفیت مکانی از دلایل عمده پلمپ این اماکن است.

تمنداني ادامه داد: بسته به جرمی که در مرکز ترک اعتیاد صورت گرفته باشد مجازات نیز تعیین می‌شود و اگر شخصي برای دومین بار به تاسیس کمپ غیر مجاز مبادرت کند با او به عنوان مجرم برخورد می‌شود.

رئيس اداره بهزيستي شهرستان خاش با بيان اينكه ظرفیت هر یک از این کمپ ها برای یک دوره 21 تا 30 روزه 30 تا 45 نفر است، ادامه داد: تنها سه کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز شهرستان خاش بيش از 150 فرد معتاد را زیر پوشش دارد و اين مراكز می توانند حداکثر تا دو دوره افراد معتاد را برای درمان قطعی مورد معالجه قرار دهند.

تمنداني گفت: كمپ هاي ترك اعتياد اين شهرستان طبق دستورالعمل اقدام به ترك اعتياد مي كنند و هم اكنون افراد بيمار در اين مراكز مشغول گذراندن دوره هاي اشتغالزايي و فني و حرفه اي هستند و در پايان مبلغ 150 ميليون ريال به آن ها به عنوان وام خود اشتغالي پرداخت خواهد شد.

وي با تاكيد براينكه افراد با تماس تلفنی با بهزیستی می‌توانند از مراکز ترک اعتیاد مجاز آگاهی کسب کنند،  توضيح داد: مراکزی که تابلوی بزرگ بهزیستی را دارند، مراکز مجاز محسوب می‌شوند.

تمنداني اذعان كرد: پیشگیری و آموزش جلوگيري از آسیب های اجتماعی در اولويت کار بهزيستي قرار دارد و لذا کار آموزش مردم و برنامه پیشگیری از اعتیاد در بيش از 30 نقطه شهری و روستایی خاش در حال انجام است.

وي اظهار كرد: متاسفانه آمار طلاق، بيكاري و به خصوص اعتياد در شهرستان خاش هر روز افزايش پيدا مي كند و بايد مردم براي كاهش اين آمار با نهادهاي حمايتي و متولي همكاري كنند.

انتهای پیام /


کد مطلب: 451380

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451380/احداث-40-منزل-مسكوني-براي-خانواده-هاي-داراي-دو-معلول-شهرستان-خاش-پنج-كمپ-ترك-اعتياد-غيرمجاز-روستاهاي-شهر-پلمپ

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir