امام جمعه اهل سنت خاش در گفت و گو با تفتان ما؛

کشف حجاب رضاشاه توطئه شوم استکبار جهانی در ایران بود/ بي حجابي مجازي، سوغات غرب براي خانواده هاي ايراني است

17 دی 1396 ساعت 10:38

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: کشف حجاب رضاشاه توطئه شوم استکبار جهانی در ایران و اقدامی برای دین زدایی بود.


مولوي محمدعلي شهنوازي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با  اشاره به سالروز فرا رسیدن کشف حجاب در زمان حکومت رضاشاه، اظهار كرد: مسئله کشف حجاب توسط رضا شاه مزدور برای مردم بسیار گران تمام شد اما ماهیت ضد دینی رضاخان که در اوایل حکومتش تظاهر به دینداری می کرد، برای مردم آشکار و نمايان شد و طبل رسوایی هواداران غربی و استكبار جهاني که دم از مردم می زدند، به صدا درآمد.

وي با بيان اينكه حجاب حکم پروردگار متعال است، تصريح كرد: رضاخان چندين اقدام ننگين شامل؛ كشيدن چادر از سر بانوان، خلع لباس كردن روحانيت، تغيير اجباري لباس مردم، بستن درب مساجد و امكان مذهبي، ترويج فرهنگ فساد غربي، جلوگيري از عزاداري محرم و كشتار مردم مشهد در مسجد گوهرشاد را براي دين زدايي در كشور ايران اسلامي انجام داد.

مولوي شهنوازي با بيان اينكه حجاب از احكام ضروري دين مبين اسلام است، گفت: متاسفانه دشمنان امروزه با وجود فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي به دنبال ترويج فرهنگ بي حجابي در جامعه هستند و مي خواهند مردم را از اعتقادات و باورهاي ديني آن ها دور كنند  كه علماء و صاحبان تريبون در اين خصوص بايد مردم را آگاه و به سمت حجاب و احكام اصلي دين هدايت كنند تا خاري در چشم دشمنان باشد.

وي ادامه داد: برخي ها مي گويند "حجاب محدوديت است" اما نه تنها محدوديت نيست بلكه زن با حجاب از نگاه هاي پليد و شيطاني محفوظ مي ماند و بهتر مي تواند در جامعه خدمت و فعاليت كند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش خاطرنشان كرد: تعداد بسيار زيادي از زنان زير بار طرح كشف حجاب رضاخان نرفتند و حتي در مدارس شركت نكردند و تن به نقشه ها و توطئه هاي شوم دشمنان ندادند و با اين اقدام حجاب و عفاف خود را حفظ كردند.

وي با بيان اينكه خوشبختانه وضعيت حجاب در شهرستان خاش بسيار خوب است، افزود: زنان و دختران ايراني هرگز تن به نقشه هاي و ترفندهاي شيطاني دشمنان نخواهند داد و همواره از حجاب و پاكدامني خود دفاع مي كنند.

مولوي شهنوازي ادامه داد: کشف حجاب یک برنامه هماهنگ استعمارى بود و همزمان در سه كشور افغانستان، تركيه و ايران اجرا شد و مجريان اين طرح در افغانستان امان الله خان، تركيه آتاتورك و در ايران رضاشاه بود.

وي با بيان اينكه حفظ حجاب باعث نگهداری و تقویت اراده بانوان در جامعه می‌شود، يادآور شد: طرح كشف حجاب كه با اطاعت از انگليس در كشور ايران اسلامي اجرا شد، سبب ترسيدن بسياري از زنان مومنه شد كه مورد ضرب و شتم و شكنجه قرار گرفتند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با بيان اينكه حجاب نماد فطرت انسانی و تبلور اصالت‌ها و ارزش‌های اخلاقی و ديني است، اذعان كرد: کشف حجاب نماد وابستگی به غرب و مکاتب بی‌بند‌و‌باریست كه از طرف همه علماء و مسلمانان به شدت محكوم است.

وي با بيان اينكه کشف حجاب سوغات رضاخان از غرب بود، اظهار كرد: در هرجامعه‏ای، راه مبارزه ساده و آسان با دین بی حجابی و آزادی مسائل جنسی است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 451384

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451384/کشف-حجاب-رضاشاه-توطئه-شوم-استکبار-جهانی-ایران-بي-حجابي-مجازي-سوغات-غرب-براي-خانواده-هاي-ايراني

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir