مجتبی شجاعی در حاشیه بازدید از مدارس عشایری دهستان کارواندر در گفتوگو با خبرنگار
تفتان ما با تاكيد بر انجام فعاليت هاي آموزشي در مدارس، اظهار كرد: توسعه فضاهای آموزشی، جذب بازماندگان از تحصیل و اجرای برنامههای فرهنگی در سطح مدارس و آموزشگاههای بخش مرکزی خاش از رشد و رکورد مطلوبی برخوردار بوده است.
وي با بيان اينكه رشد مسائل نظام آموزش و پرورش در بخش مركزي خاش به دليل حمايت و مشاركت هاي خيرين صورت گرفته، تصريح كرد: کلنگزنی، احداث و اجرای بیش از ۲۷ فضای آموزشی طی یکسال و بیش از ۳۴ واحد آموزشی در چهار سال اخیر از جمله اقدامات آموزشي در بخش مركزي خاش است.
شجاعي افزود: نهضت مدرسهسازی و ساماندهی دانشآموزان بازمانده از تحصیل از مهمترين ماموريت ها و اقدامات است كه بايد مسئولان امر انجام دهند.
وي ادامه داد: بهزودی چند مدرسه خیری در دو روستای بخش مرکزی توسط خیرین یزدی، بسیج سازندگی سپاه و موسسه خیریه عنایت آغاز میشود.
بخشدار مركزي خاش خاطرنشان كرد: ماموریت سیستم آموزشی و مدارس برای توسعه پایدار، تربیت انسانهایی است که خردمندتر، فهیمتر، مطلعتر، پایبندتر به اخلاق و دارای حس مسئولیت باشند.
وي يادآور شد: در سالهای اخیر با توسعه کمی کدهای آموزشی مدارس در روستاها و نقاط عشایری بخشمرکزی از فقر فرهنگی، آموزشی که مانع توسعه اقتصادی و اجتماعی در روستاها بوده تا حدی جلوگیری شد.
شجاعي تصريح كرد: شاخصهای آموزشی خاش با شرایط مطلوب و فاصله دارد و چشمانداز سوادآموزی و دانش افزایی امیدبخش است.
وي اذعان كرد: رهیافت مجموعه عمل، جذب خیرین، اجرای صحیح سند تحول بنیادین، اسناد بالادستی کشور در بخش آموزش، جذب بازمانده از تحصیل، توسعه تعلیم و تربیت روستایی و عشایری، همیاری اولیا و ارکان روستا، روابط منظم اولیا و مربیان و ورزیدگی مجامع خیرین، دورنمایی از توسعه شهرستان در بستر جامعه انسانی توسعه یافته را فراهم میآورد.
وي با بيان اينكه رفع مشکلات آموزش نیاز به عزم عمومی و همراهی با آموزش و پرورش دارد، اظهار كرد: لازم است جامعه هم حساس و هم همراه و هم فعال و سهمپذیر و مسوولیتپذیر در تعلیم و تربیت و رشد و تعالی فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان است.
انتهاي پيام/