۰
مدیرکل دفتر امور روستایی و دهیاری های استانداری سيستان و بلوچستان:

خدمت صادقانه اولویت اصلی شوراهای اسلامی باشد/ بانوان خاشي نقش بسيار مهمي در مديريت اين شوراها دارند

مدیرکل دفتر امور روستایی و دهیاری های استانداری سيستان و بلوچستان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوی قدرتمند مردم و مسئولان هستند و لذا بايد خدمت صادقانه اولويت اصلي اين شوراها باشد.
خدمت صادقانه اولویت اصلی شوراهای اسلامی باشد/ بانوان خاشي نقش بسيار مهمي در مديريت اين شوراها دارند
به گزارش  تفتان ما، آرش جمالزهی در همايش توجیهی و آموزشی شوراهای اسلامی شهرستان خاش، اظهار كرد: یکی از راهبردهای مؤثر در توسعة همه‌جانبه و خودپایدار نواحی روستایی، استفاده از مشارکت و توانمندی‌های مردم منطقه است.

وي با بيان اينكه بايد از ظرفيت روستاييان جهت رشد و توسعه همان مناطق بهره گرفت، تصريح كرد: شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها به‌عنوان مدیریت  روستاها  و نهادهای مردمی و محلی مدیریت روستاها را برعهده دارند.

جمالزهي گفت: سیاست‌گذاری، مدیریت و اجرای برنامه ها و تعامل با مسئولین به آبادانی روستاها و ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی کمک مي كند.

وي افزود: شوراهای اسلامی به عنوان یک نهاد قانون گذاری در مقیاس کوچک و محلی می توانند کمبودهای موجود در روستای را به خوبی شناخته و نسبت به آنها برنامه ریزی كنند

جمالزهي با بيان اينكه شوراهاي اسلامي بايد در انعكاس موانع و مشكلات توسعه روستايي تلاش كنند، خاطرنشان كرد: انعكاس اين مطالبات سبب تصمیم گیری های لازم در رده های بالای مدیریتی مي شود.

وي با اشاره به ضرورت توجه به دانش افزایی دهیاران و شوراها، گفت: دوره آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی در دستور کار استانداری بوده و ارتقا اطلاعات و دانش شوراهای اسلامی و دهیاران میتواند مولفه موفقیت دهیاران و عامل جلوگیری از خطاهای کاری و اتلاف انرژی باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و دهیاری‌هاي استانداري سيستان و بلوچستان با اشاره به تهیه اولین لوح فشرده آماری و تحلیلی بخشداری های کشور در بخش مرکزی خاش، يادآور شد: تدوین اطلاعات آماری و تحلیلی و توجه به آمایش سرزمین و دیدگاه علمی در تصمیم‌گیری ها اقدامی موثر و دوراندیشانه است که می واند الگوی خوبی برای بخشداری ها و فرمانداری های دیگر نیز باشد.
 
اصل شورا و مشاوره از مهم ترین اصول اجتماعی اسلام است
فرماندار شهرستان خاش با بيان اينكه اصل شورا و مشاوره از مهم ترین اصول اجتماعی اسلام است، اظهار كرد: در منابع اسلامی با دقت و اهمیت خاصی مطرح است و در سیره نبي مكرم اسلام(ص) و پیشوایان بزرگ اسلام جایگاه ویژه ای دارد به طوری که می توان گفت، نهاد شورا ستون فقرات نظام اسلامی و شیوه ای اجتناب ناپذیر در مدیریت جامعه اسلامی به شمار می آید.

محمد اکبر چاکرزهی با بيان اينكه شورا به عنوان یک نهاد مردمی متولی امور محلی است، افزود: شوراهاي اسلامي مي توانند با جدیت در جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی و با استفاده از توانایی‌های مالی و فکری آنان، گام‌های مثبتی در زمینه اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی در توسعه عمران شهری بردارند.

وي با بيان اينكه شهرستان خاش به عنوان یکی از شهرستانهایی که بیشترین تعداد شوراهای اسلامی و دهیاران را دارد، گفت: بانوان نیز از جمعیت کمی و کیفی خوبی نیز برخور دارند و کارنامه موفقی در توسعه و آبادانی روستاها و تنوع اقدامات عمرانی داشته است که این نشان از توجه ویژه دولت به منطقه و همت شوراها و دهیاران محلی است.

گفتني است؛ همزمان با برگزاری اين همايش، از لوح فشرده شناسنامه اماری و تحلیلی بخش مرکزی خاش که برای نخستین بار در سطح بخشداری های کشور تهیه شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 451632
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *