علي كرد درگفت و گو با خبرنگار
تفتان ما با اشاره به پروژه راه آهن زاهدان به چابهار، اظهار كرد: ساخت اين خط آهن از سال ۸۰ از دو سمت چابهار و زاهدان آغاز شده و تاكنون پيشرفت فيزيكي نسبتاً خوبي داشته است.
وي با بيان اينكه وزارت راه متاسفانه در پرداخت برخي هزينه ها و تعهدات همكاري خوبي نداشته است، تصريح كرد: بدون شك يكي از مولفه هاي اصلي امنيت شرق كشور مسئله مهم راه آهن است.
كرد ادامه داد: اگر چنانچه راه آهن چابهار به زاهدان به مركز استان متصل شود و سپس به شرق كشور تا طبس ادامه پيدا كند، قطعاً مي تواند براي سيستان و بلوچستان منشاء خير و بركت شود.
وي با بيان اينكه بندر شهيد بهشتي چابهار ظرفيت و پتانسيل بي نظيري براي سيستان و بلوچستان است، افزود: زماني كه محموله هاي صادراتي از راه آهن حمل و نقل شود بدون شك امنيت در منطقه شرق كشور افزايش پيدا مي كند و سبب رونق اقتصادي مردم اين منطقه خواهد شد.
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دولت بايد ضمن نظارت بر پروژه ها، هزينه كرد بودجه را نيز شفاف كند، خاطرنشان كرد: بايد دولت براي تخصيص اعتبارات جهت اتمام هرچه سريعتر پروژه راه آهن جنوب شرق كشور تلاش كند چرا كه با راه اندازي اين راه آهن قطعاً شاهد پيشرفت و توسعه هرچه بيشتر اين استان خواهيم بود.
وي با بيان اينكه بايد پيمانكار هرچه زودتر پروژه راه آهن زاهدان به چابهار را تكميل كند، يادآور شد: با راه اندازي پروژه راه آهن جنوب شرق كشور بدون شك همه بار آسياي جنوب شرقي از راه بندر چابهار ترانزيت و بخش بسيار عظيمي از كالاهاي آسياي مركزي را از راه اقيانوس هند به آسياي جنوب شرق و استراليا برساند.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بسياري از پروژه هاي راهسازي راكد و غير فعال مانده است، اذعان كرد: راه اندازي پروژه راه آهن جنوب شرق كشور در توسعه شرق ايران بسيار مهم است زيرا در حال حاضر ميان شرق و غرب ایران فاصله زیادی در سطح درآمدها وجود دارد.
وي با بيان اينكه وزارت راه در خصوص پروژه هاي راهسازي كوتاهي مي كند، اظهار كرد: وزارت راه تاكنون اقدام تاثيرگذاري در خصوص دوبانده كردن جاده ها، افتتاح راه آهن غرب کشور و بزرگراه تبریز- باکو انجام نداده است كه بايد وزير راه نسبت به اين مسئله پاسخگو باشد.
انتهای پیام/