به گزارش تفتان ما به نقل از ازباشگاه خبرنگاران؛ پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانهای است که به منظور دسترسی راحت و سریعتر عموم مردم به خدمات دستگاهها و وزارتخانهها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. در قانون بودجه امسال، تمامی دستگاههای اجرایی و وزارت خانهها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کنند تا از رجوع دریافت کنندگان خدمات به سامانههای مختلف و متعدد جلوگیری شود.
دستگاهها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا پایان شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند که این مهلت دوباره تمدید شد. طبق آخرین آمار، تاکنون ۷۳ درصد دستگاه های اجرایی به طور قطعی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند، ۹ درصد در حال اتصال هستند و اتصال ۱۸ درصد دستگاه ها هنوز انجام نشده است. تا ۳۰ آذرماه اتصال ۲۶ دستگاهی که تاکنون به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نشده اند باید تکمیل و پنجره واحد در خود دستگاه ها راه اندازی شود.
my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران میتوانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانههای ملی و استانی میتوانید دستگاهها و وزارتخانههای مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارتخانه مربوطه را انتخاب کنید.
پیشتر عملکرد کلی وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی را به عنوان زیرمجموعه این وزارتخانه مورد بررسی قرار دادیم. علیرغم عدم اتصال بعضی از دستگاههای زیرمجموعه وزارت اقتصاد مثل سازمان حسابرسی، تاکنون مجموعا ۵ دستگاه در پنجره خدمات دیده میشوند. گزینه مربوط به سازمان خصوصی سازی مدتی است که در این پنجره دیده میشود، اما هنوز قابل بهره برداری نیست. ستاد وزارت اقتصاد هم که در درگاه اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی ۹۲ خدمت برای آن تعریف شده هنوز به پنجره متصل نشده است.
شرکت سهامی بیمه ایران دیگر سامانهای محسوب میشود که در زیرمجموعههای وزارت اقتصاد قابل بررسی است. بر خلاف سازمان خصوصی سازی، فرایند اتصال این سامانه انجام شده و خدماتی مانند صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت بیمه برای ارائه به مردم مهیا هستند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۴