به گزارش پا
یگاه خبری تفتان ما به نقل از پهره
؛ فیض الرحمن رسولی زاده بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ برای دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در زمینه، اورژانس ۱۱۵، دریافت مشاوره دارویی و مشکلات کمبود دارویی، مشاوره در خصوص عدم پذیرش و رسیدگی به بیمار، مشاوره در خصوص کووید۱۹، تخلفات بهداشت محیط و حرفهای شامل تخلفات مراکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی، اماکن رفاهی بین راهی، پمپ بنزینها، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز تفریحی و گردشگری، اماکن ورزشی و استخرها، مراکز علمی و آموزشی، کارخانجات و کارگاه ها در سطح وزارت بهداشت راه اندازی شده است.
وی افزود: شهروندان میتوانند موضوعات مرتبط از جمله برخورد با دورهگردها، دستفروشان مواد غذایی، دفع غیربهداشتی فاضلاب و زباله، بهداشت آب و وقوع حوادث و بلایای طبیعی را هم از طریق این سامانه گزارش دهند تا مشکلات و معضلات حاصل از آن پیگیری و حل شود.
این مسئول تصریح کرد: پرسنل مستقر در وزارت بهداشت در کمترین زمان ممکن گزارش های مورد نظر را به اطلاع دانشگاه ها و دانشکدههای علوم پزشکی ذیربط قرارمی دهند و بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای به مدت ۷۲ ساعت آنها را رسیدگی و مشکلات را حل خواهند کرد.
رسولی زاده خاطرنشان کرد: این سامانه به نحوی طراحی شده که فرد شاکی با تماس مجدد به سامانه ۱۹۰ و اعلام کد رهگیری از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع میشود و کارشناسان مستقر در ستاد وزارت بهداشت مراحل مختلف رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و همچنین رضایتمندی شهروندان از نحوه رسیدگی، بررسی و بازخورد آن را به دانشگاه ها و دانشکدهها، معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان اعلام می کنند.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات فرد شاکی محرمانه و فقط کارشناس مستقر در ستاد وزارت بهداشت از آن مطلع هستند، اضافه کرد: شهروندان عزیز میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه بهداشت محیط و حرفهای در تمام ساعات شبانه روز موارد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش دهند.
رسولی زاده عنوان کرد: شهروندان در تمام نقاط حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر میتوانند برای دریافت مشاوره و راهنمایی های بهداشتی با استفاده از کلیه اپراتورهای تلفن ثابت و همراه بدون نیاز به پیش شماره و فقط با گرفتن شماره ۱۹۰ با سامانه ارتباط برقرار کنند و از کارشناسان مستقر در ستاد وزارت بهداشت اطلاعات لازم را دریافت کنند.
انتهای خبر/شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۱