۰
مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان:

۶۷ گروه مجهز ثابت و سیار دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر کشتار دام در عید قربان نظارت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: دستیابی به امنیت غذایی با کاهش عوامل خطرساز ناشی از بیماری‌های واگیر دامی و مشترک، بهبود شاخص‌های بهداشتی جامعه از طریق مداخله و حضور مؤثر در نظام سلامت با واپایش بیماری‌های قابل‌انتقال بین انسان و دام و بیماری از مأموریت‌های اصلی دامپزشکی است.
۶۷ گروه مجهز ثابت و سیار دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر کشتار دام در عید قربان نظارت می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، غلامرضا سرگزی در نشست ستاد عید قربان تصریح کرد: قرارگرفتن عید سعید قربان در فصل گرما و زمانی که بیشترین احتمال برای شیوع و انتشار بیماری‌ها علی‌الخصوص تب کریمه کنگو وجود دارد، نیازمند دقت بیشتری در رعایت نکات و موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

 مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان افزود: ازاین‌رو دامپزشکی استان با تشکیل و ساماندهی ۲۷ گروه مجهز ثابت و ۴۰ گروه مجهز سیار نظارت بهداشتی، ۱۲۵ نفر ناظر بهداشتی شامل ۴۵ دامپزشک و ۸۰ نفر کارشناس نظارت بر فرآورده‌های خام دامی، ۱۳ ناظر شرعی و ۶۰ ذبح آماده ارائه خدمات شرعی و بهداشتی در خصوص سؤالات و مشکلات مردم در خصوص تهیه، ذبح و اطمینان از سلامت گوشت قربانی در عید سعید قربان هستند.

 سرگزی اظهار کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به این گروه‌های مجهز و یا از طریق مراجعه حضوری به ادارات دامپزشکی و همچنین تماس با سامانه ۱۵۱۲ سؤالات، پیشنهادها و انتقادات خود را مطرح نمایند.

انتهای خبر/
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 454091
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *