۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان خبر داد:

۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استقبال از زائرین حسینی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز ماه محرم به‌زودی شاهد حضور زائران ابا عبدالحسین (ع) در استان خواهیم بود و تمهیدات لازم دراین‌خصوص انجام شده و قرار است حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌هایی که در مسیر استقبال از زوار قرار دارند هزینه شود.
۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استقبال از زائرین حسینی
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، منصور بیجار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: به‌رسم مهمان‌نوازی، مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان هر ساله به استقبال زوار امام حسین (ع) می‌روند؛ در اربعین سال گذشته ۸۹ هزار و ۸۲۱ زائر از گذرگاه میرجاوه و ریمدان در منطقه مرزی با کشور پاکستان وارد استان شدند که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود دوبرابر افزایش‌یافته است.

  وی افزود: زائرین در بدو ورود به کشور در زائرسراها و اماکن مذهبی احداث و پیش‌بینی‌شده استقبال و پذیرایی می‌شوند سپس با طی مسافتی حدود ۳۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتر از استان خارج و با عبور از استان‌های هم‌جوار از ایران به‌سوی بارگاه امام حسین (ع) رهسپار می‌شوند. در این سفر معنوی خیل عظیمی از مردم کشورمان نیز حضور خواهند داشت.

  رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی استان ادامه داد: برای تسهیلگری برگزاری این مراسم باشکوه جهانی و بهبود زیرساخت‌ها، در این کمیته برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های متعددی انجام شده که در این راستا دستگاه‌های اجرایی استان از جمله شهرداری‌ها، ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت‌های توزیع برق، مخابرات، آب و فاضلاب، ارتباطات و فن آوری اطلاعات، دانشگاه‌های علوم پزشکی و بنیاد علوی نسبت به اجرای تصمیمات اتخاذ شده اقدام می‌نمایند.

  وی اذعان کرد: در سال گذشته بیش از هزار و ۶۸ میلیارد تومان برای عملیات بهسازی، لکه‌گیری، اجرای روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز و نصب علائم راهنمایی‌ورانندگی در محورهای عبوری استان، افزایش تعداد ناوگان حمل‌ونقل، تأمین امکانات و تجهیزات سرمایشی و خنک‌کننده، تهیه و نصب برج‌های نوری و روشنایی، خرید و نصب تجهیزات مخابراتی و دوربین‌های نظارتی، نصب ترانس و اصلاح خطوط فشارضعیف و متوسط برق، خرید ماشین‌آلات آتش‌نشانی و آمبولانس، تعبیه فضاها و امکانات درمانی و بهداشتی برای ارائه خدمات رایگان، ایجاد فضاهای اسکان و ارائه خدمات فرهنگی، غذاخوری و سرویس‌های بهداشتی و شست‌وشو در زائرسراها، تأمین آب شرب و سوخت ماشین‌آلات سبک‌وسنگین هزینه شده است.

  بیجار تصریح کرد: با آغاز ماه محرم به‌زودی شاهد حضور زائران ابا عبدالحسین (ع) در استان خواهیم بود و تمهیدات لازم دراین‌خصوص انجام شده و قرار است حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌هایی که در مسیر استقبال از زوار قرار دارند هزینه شود.
 
  وی گفت: سالانه میلیون‌ها نفر مسلمان از اقصی‌نقاط جهان در مراسم اربعین حسینی حضور می‌یابند. آیین پیاده‌روی اربعین، ابررویدادی است که محبان اهل‌بیت عصمت (ع) را از اکناف جهان و در موسم اربعین حسینی در کشور عراق گرد بارگاه نورانی امام حسین (ع) جمع می‌نماید. باوجوداینکه این ابررویداد در کشور عراق برگزار می‌شود؛ اما محدود به این کشور نبوده و علاقه‌مندان امام حسین (ع) از سراسر جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی شیعه و سنی در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 454152
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *