امام‌جمعه خاش:

حضرت ابوالفضل نماد استقامت است

25 تير 1403 ساعت 13:55

امام‌جمعه خاش گفت: حضرت ابوالفضل در راه خود ثابت‌قدم بود و امروز باید خود را به حضرت ابوالفضل گره بزنیم.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در مراسم روز تاسوعا بیان کرد: خداوند کسانی را که ظلم و ستم کردند نیست و نابود می‌کند و ثابت‌قدم می‌کند کسانی را که در مقابل ظلم ایستادند امروز باید خود را به باب‌الحوایج حضرت ابوالفضل گره بزنیم.

امام‌جمعه خاش تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موارد در زندگی ثابت‌قدم بودن است بسیاری بوده‌اند در راستای شکل‌گیری یک حرکت آغاز پرشور داشته‌اند و پایانشان در سکوت بوده است و در میانه راه ثبات نداشته‌اند.
وی افزود: یکی از فرماندهان امام مجتبی همراه فرزندانش همراه امام شد؛ اما از سپاه معاویه در عوض دریافت پول امام را تنها گذاشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان خاطرنشان کرد: همه سپاهیان امام حسین منتظر بودند که بدانند حضرت ابوالفضل در مقابل وعده‌های دشمن چه می‌کند حضرت ابوالفضل فریاد زد لعنت خدا بر شما و امان‌نامه شما آیا من در امنیت باشم و امام ما در امان نباشد و امان‌نامه را دور انداخت و در مقابل دشمن ایستاد.

وی بیان کرد: آن کسانی که اهل ایمان هستند خداوند آنها را ثابت‌قدم می‌کند خداوند در جنگ بدر فرشتگانی را فرستاد تا به لشکر اسلام ثبات دهد و لشکر اسلام توانست پیروز شود.

امام‌جمعه خاش عنوان کرد: امام صادق می‌فرماید خدا رحمت کند عمویم عباس را که گذشته خودش را فدای فردایش کرد و جاودانه ماندگار شد و در تاریخ از او به نیکی یاد خواهد شد.

وی گفت: هر کس می‌خواهد شاد شود و به‌عنوان تواناترین مردم از او یاد شود سعی کند در زندگی خود به خدا توکل کند این ثبات قدم در سایه توکل به خدا و پایبندی به دستورات خدا و پیامبر شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان اذعان کرد: در روز قیامت در محاسبه عمل و پل‌صراط همراهان امام حسین به‌گونه‌ای عبور می‌کنند که حتی متوجه صراط نمی‌شوند جایگاه آنها در آخرت جایگاه بسیار خوبی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز حفاظت از اسلام و حفاظت از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و میراث شهدا ثبات قدم و اطاعت‌پذیری نیاز دارد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454167

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454167/حضرت-ابوالفضل-نماد-استقامت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir