رئیس اداره دامپزشکی خاش خبر داد:

معدوم‌سازی ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی در خاش

20 مرداد 1403 ساعت 9:50

رئیس اداره دامپزشکی خاش گفت: بیش از ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی در این شهرستان جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد.


به گزارش پایگاه خبری«تفتان ما» به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان خاش، امان الله رخشانی بیان کرد: باهدف پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام و تامین سلامت عمومی جامعه، میزان ۸۰۰ کیلوگرم در زمان اجرای گشت مشترک کارگروه نظارت بهداشتی خاش کشف شده است.

وی افزود: کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی خاش در بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از تعداد ۴۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی ها، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها بازدید بهداشتی کردند.

رئیس اداره دامپزشکی خاش ادامه داد: در این بازدید‌ها در یک واحد صنفی قصابی موارد غیربهداشتی مشاهده و مقدار بیش از ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز که به‌دلیل شرایط نامناسب نگهداری، تغییرات ظاهری فرآورده خام و شواهد فساد، غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده بود پس از جمع آوری فرآورده مورد نظر به صورت موقت ضبط و به دستور مقام قضایی معدوم و واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی مهروموم شد.

وی خاطرنشان کرد: گشت مشترک بهداشتی با همکاری دستگاه‌های ذیربط ادارات شامل مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی، فرمانداری شهرستان و پلیس تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

رخشانی گفت: با توجه به وسعت و تنوع کار دامپزشکی، سامانه تلفنی و مردمی ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی خاش آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات، نظرات و پیشنهادات شهروندان است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454233

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454233/معدوم-سازی-۸۰۰-کیلوگرم-گوشت-قرمز-غیربهداشتی-خاش

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir