۰
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاش خبر داد:

اعتبار ۶ میلیاردریالی برای مرمت قلعه‌های خاش

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاش گفت: کار مرمت قلعه‌های تاریخی حیدرآباد و ده قلعه ایرندگان با تأمین اعتبار ۶ میلیاردریالی آغاز شده است.
اعتبار ۶ میلیاردریالی برای مرمت قلعه‌های خاش
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاش، ملک مسعود ریگی بیان کرد: مرمت قلعه تاریخی ده قلعه ایرندگان خاش با هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ریالی و مرمت قلعه تاریخی حیدرآباد خاش با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.

 وی اظهار کرد: قلعه‌های تاریخی خاش قدمتی قدیمی داشته و در دوره قاجار و پهلوی مورداستفاده قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاش ادامه داد: خاش و منطقه سرحد زمین، به‌عنوان شهر قلعه‌ها در سیستان و بلوچستان شهرت دارد و علاوه بر قلعه‌های حیدرآباد و ده قلعه ایرندگان، قلعه کمال‌آباد و ناصری و برجک بلو، بازارچه سروش، مسجد جامع و مناره زیبای آن از آثار مهم تاریخی منطقه به شمار می‌روند.

 وی ادامه داد: قله آتشفشانی و نیمه‌فعال تفتان از دیگر مواهب طبیعی و گردشگری شهرستان محسوب می‌شود که در حوزه ترشاب و سنگان با حمایت از سرمایه‌گذاران بومی و سرمایه‌گذاری‌های دولت می‌توان به گردشگری منطقه رونق داد.

 ریگی اظهار کرد: ایجاد مکان‌های فرهنگی، تحقیقاتی، علمی و آموزشی، بازارچه‌های فروش محصولات صنایع‌دستی، گیاهان دارویی در جوار تفتان می‌تواند، توجه گردشگران داخلی و خارجی را به سمت منطقه جلب کند.

 وی گفت: درخت کهن‌سال سرو سنگان از دیگر آثار طبیعی و تاریخی منطقه خاش به شمار می‌رود و طی سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اقدامات ارزشمندی برای جذب گردشگران از سوی بخش خصوصی در حوزه سنگان صورت‌گرفته است.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاش تصریح کرد: در حوزه ایرندگان و کارواندر نیز رودخانه‌های پر آب، نخلستان‌ها، شالیزارهای برنج و غارها و ارتفاعات بیرک وجود دارند که طی فصول سال موردتوجه گردشگران و طبیعت‌گردان بومی قرار دارند.

 وی اظهار کرد: امسال با حمایت‌های استانداری سیستان و بلوچستان و سایر ارگان‌ها و شهرداری خاش توجه خوبی به رونق گردشگری کارواندر صورت‌گرفته و در محدوده جاده ترانزیتی ایرانشهر به خاش و در جوار مجتمع گردشگری کارواندر احداث یک زایرسرا، استراحتگاه مسافران، نمازخانه، آب‌سردکن و مخازن ذخیره آب و سرویس‌های بهداشتی موردتوجه قرار داشته و عملیات ساخت آن طی روزهای اخیر کلید خورده است.

انتهای خبر/  https://asrehamoon.ir/vdcdxz0fnyt0556.2a2y.html
 
پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 454262
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *