۰
تلاش مضاعف برای ارتقای بخش کشاورزی؛

سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در شهرستان خاش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: طی یک سال گذشته با استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی با افزایش ده‌درصدی رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شهرستان، میزان سرمایه‌گذاری به رقم ۲ هزار میلیارد ریال رسیده و زمینه اشتغال پایدار برای بیش از ۲۵۰ نفر فراهم گردید.
 مجتبی خاشی با اشاره به خوداتکایی در تولید گوشت مرغ در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: در این مدت بهره‌برداری از ۸ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۸۴ هزار قطعه شروع و ۱۲۲۰ تن ظرفیت تولید گوشت مرغ در خاش افزایش یافت. 

مدیر جهاد کشاورزی خاش عنوان کرد: احداث ۶ هکتار گلخانه جدید و شروع بکار کارخانه خوراک دام با ظرفیت ۱۷۵۰۰ تن را می‌توان از دیگر توفیقات به‌دست‌آمده در راستای جهش تولید در شهرستان خاش برشمرد.
 
خاشی افزود: طرح‌های شاخص خاش برای ارتقای راندمان آبیاری و توسعه کشت. اجرای دستگاه‌های آبیاری نوین اعم از بارانی، موضعی و کم‌فشار، انتقال آب با لوله تا مزرعه و احداث کانال‌های آبیاری بتنی با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی خاش صادرات محصولات گلخانه‌ای را یکی از مزیت‌های مهم برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی منطقه برشمرد و گفت سالیانه بین ۹ تا ۱۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای اعم گوجه‌فرنگی و بادمجان از شهرستان خاش به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای خبر/
جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 454276
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *