۰
معاون سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

برداشت خرما در سیستان‌وبلوچستان از ۵۰ هزار تن گذشت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع خرما در این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.
برداشت خرما در سیستان‌وبلوچستان از ۵۰ هزار تن گذشت
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، به نقل از جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اردشیر شهرکی بیان کرد: از ۷۰ هزار هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۵۶ هزار هکتار بارور بوده و خرمای مضافتی با ۳۱ هزار هکتار و خرمای ربی با سطح زیر کشت ۲۵ هزار هکتار، بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.
 
 وی با بیان اینکه خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود، ادامه داد: ۶۱ درصد سطح محصولات باغی استان به کشت نخیلات اختصاص دارد.
 
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه کشت خرما در این منطقه زمینه اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع خرما در سیستان و بلوچستان برداشت می‌شود.
 
 وی بیان کرد: در سال جاری بارندگی‌های مونسون و توفان در مناطق جنوبی موجب ترشیدگی و ریزش خرمای نخلستان‌های سیستان و بلوچستان شده و قطعاً میزان برداشت خرما کاهش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد داشت.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchmvnz623nqwd.tft2.html
 
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 454285
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *