۰
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان‌های خاش و تفتان:

دهگردشی؛ راهبردی اصولی در راستای تحقق عدالت سلامت

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان‌های خاش و تفتان گفت: دهگردشی به‌عنوان یک راهبرد اصولی برای تحقق و دستیابی به عدالت در سلامت به‌ویژه در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
دهگردشی؛ راهبردی اصولی در راستای تحقق عدالت سلامت
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، رضا بهرنگی بیان کرد: برنامه دهگردشی به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی برای دستیابی به عدالت در سلامت، بر مشارکت فعالانه گروه مجهزهای سلامت در این برنامه است.
 
 سرپرست مرکز بهداشت شهرستان‌های خاش و تفتان افزود: این برنامه‌ها به دلیل گستردگی منطقه و پراکندگی جمعیت روستایی در سیستان و بلوچستان، نیازمند هماهنگی بالا و همکاری مداوم بین گروه مجهزهای بهداشتی و بهورزان محلی است.
 
 وی ادامه داد: برنامه دهگردشی گروه مجهز سلامت شامل ویزیت بیماران، آموزش بهداشت، ارائه دارو، مراقبت از مادران باردار و بررسی وضعیت بیماران دیابتی و فشارخونی است.
 
 سرپرست مرکز بهداشت شهرستان‌های خاش و تفتان تصریح کرد: این گروه‌های مجهز به‌صورت منظم و بر اساس جمعیت به روستاها مراجعه و خدمات را به‌صورت رایگان به مردم ارائه می‌دهند.
 
 بهرنگی تأکید کرد: اجرای طرح دهگردشی باعث افزایش دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق دورافتاده و محروم شده است.
 
 وی اظهار کرد: آموزش‌های ارائه شده در دهگردشی به مردم کمک می‌کند تا با راهکارهای پیشگیری از بیماری‌ها و بهبود وضعیت تغذیه‌ای خود آشنا شوند و بتوانند در مراقبت از سلامت خود و خانواده‌هایشان نقش فعال‌تری ایفا کنند.

انتهای خبر/
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 454289
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *