رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تولید ۲۰ هزار تن گوشت مرغ در سیستان‌و‌بلوچستان

26 شهريور 1403 ساعت 11:01

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۰ هزار و ۵۲۱ تن گوشت مرغ در استان تولید و به به‌تدریج به بازار مصرف عرضه شده است.


به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما»، به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، علیرضا دهمرده بیان کرد: برای دستیابی به افزایش تولید باهمت پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از ابتدای سال جاری تا به امروز در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان تعداد ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۷۹۳ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: با این میزان جوجه‌ریزی، بیش از ۲۰ هزار و ۵۲۱ تن گوشت مرغ تولید و به به‌تدریج به بازار مصرف عرضه شده است.

 وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی استان انجام شده که با این میزان جوجه‌ریزی ۴۱ هزار تن گوشت مرغ از واحدهای صنعتی و ۴۵۰۰ تن از مرغداری‌های بومی، مجموعاً ۴۵ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

 دهمرده افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، با توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در استان و همچنین فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد به ظرفیت‌های بالاتری در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ دست یابیم و باتوجه‌به پتانسیل مرزی بودن استان علاوه بر خودکفایی استان، به صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ به کشورهای همسایه نیز دست یابیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پایان گفت: تعداد ۳۲۲ واحد ۲۰ هزارقطعه‌ای مرغ گوشتی مجموعاً با ظرفیت ۶ و نیم‌میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۰ درصد در سطح استان سیستان و بلوچستان در حال احداث است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454311

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454311/تولید-۲۰-هزار-تن-گوشت-مرغ-سیستان-و-بلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir