۰
جشن غنچه‌ها در سیستان و بلوچستان برگزار شد؛

حضور ۱۲ هزار نوآموز کودکستانی در سیستان‌وبلوچستان

جشن غنچه‌ها هم‌زمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان با حضور بیش از ۱۲ هزار نوآموز برگزار شد.
حضور ۱۲ هزار نوآموز کودکستانی در سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «تفتان ما» حسن بروشکی، مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان در آیین برگزاری جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان کودکستانی در زاهدان بیان کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم‌وتربیت هم‌زمان با سراسر کشور جشن غنچه‌ها در مدارس شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان با حضور نوآموزان کودکستانی برگزار شد.
 
 وی افزود: باهدف تقویت تعامل نوآموزان با مربیان و همسالان خود و ساختن زمینه فکری و فراهم نمودن شرایط یادگیری، نوآموزان کودکستانی فرایند تعلیم‌وتربیت خود را آغاز کردند.
 
 بروشکی از دیگر اهداف حضور نوآموزان در کودکستان‌ها را پذیرش استقلال در کودک، آسان‌شدن فرایند جدایی از پدر و مادر، مهارت دوست‌یابی و تقویت برقراری ارتباط، آموزش مهارت‌های اجتماعی، شکل‌گیری شخصیت فردی و اجتماعی کودک دانست.
 
 وی ادامه داد: در دوره کودکستان تلاش خواهد شد تا زمینه تقویت آمادگی روانی و ذهنی برای یادگیری بهتر نوآموزان فراهم گردد و نوآموزان پیش‌دبستانی محبت پذیری و اقتدار عاطفی خود را تجربه کنند.
 
 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خاطرنشان کرد: در دوره کودکستان رشد زبان و گفتار، رشد جسمی و حرکتی، رشد ذهنی و اجتماعی و رشد عاطفی و شناختی رقم می‌خورد.
 
 بروشکی اظهار کرد: در این دوره افزایش اشتیاق کودکان برای ورود به مدرسه و اجتماع و تأثیرپذیری کودک در مدرسه که به‌یقین بیشتر از خانه و خانواده محقق می‌شود؛ رخ می‌دهد.

انتهای خبر/
 
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 454313
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *