در اولین روز از هفته وحدت؛

منادی وحدت در سیستان‌وبلوچستان درگذشت

26 شهريور 1403 ساعت 14:19

مولوی محمدعلی شهنوازی منادی وحدت در سیستان و بلوچستان در اولین روز از هفته وحدت به دیدار حق شتافت.


به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» مولوی محمدعلی شهنوازی عالم بزرگ اهل‌سنت و امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان خاش بود، این مولوی یکی از شخصیت‌های برجسته اهل‌سنت و منادی وحدت در سیستان و بلوچستان بود.
 
مولوی محمدعلی شهنوازی سال‌های عمر بابرکت خود را در راه اعتلای دین‌محمدی (ص)، تقویت وحدت و هم‌گرایی در جامعه سپری کرد و همواره بر ضرورت همبستگی ملی، انسجام و یکپارچگی در جامعه تأکید داشت.
 
وی از خطیبان برجسته و قدیمی اهل‌سنت بوده که از گذشته دور تاکنون با امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و علمای شاخص شیعه و سنی ارتباط تنگاتنگ و تعامل داشت.
 
مولوی شهنوازی که همیشه در راه اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و در راستای منویات انقلاب اسلامی قدم برداشت صحبت و سخنش همیشه اتحاد و وحدت در جوامع اسلامی بود.
 
این عالم برجسته اهل‌سنت در آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ در همایش «تحکیم وحدت و همدلی» که با حضور هیئت اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان و جمعی از علما، بزرگان، ریش‌سفیدان، سران طوایف شیعه و سنی، نخبگان و مدیران استان برگزار شد، در زمینه تأکید بر حفظ وحدت بیان کرده بود: امروز همه از شیعه و سنی ما باید در مسیر وحدت و امنیت گام برداریم. ایران خانه ما است و آرزو داریم این خانه با هوشیاری و آگاهی مردم ما همواره حفظ شود.
 
مولوی شهنوازی که همیشه سخنان ارزشمندش مایه استحکام پایه‌های وحدت در سیستان و بلوچستان بود، در این جلسه تصریح کرد: دشمنان این ملت تلاش دارد در وحدت مردم سیستان و بلوچستان خلل ایجاد کنند و مردم استان باتوجه‌به این شرایط باید هوشیاری خود را بیش‌ازپیش حفظ کنند.
 
مولوی شهنوازی همچنین در آذرماه سال گذشته در محکومیت حمله گروهک تروریستی به انتظامی شهرستان راسک افزوده بود: گروهک‌های خرابکار، اشرار و معاندان هیچ‌گونه جایگاهی در میان مردم عادی ندارند و علما، بزرگان و اقشار مختلف مردم بلوچ و اهل‌سنت از آنها تنفر دارند.
 
وی تأکید کرده بود: ایجاد ناامنی به ضرر سیستان و بلوچستان، منطقه و مردم بوده و توسعه و آبادانی را از این منطقه دور و آسیب‌های زیادی متوجه مردم می‌شود.
 
این عالم اهل‌سنت و دوستدار ولایت در وصف مقام معظم رهبری عنوان کرده بود: رهبر معظم انقلاب دارای شخصیتی عالی‌مقام، وحدت محور، رهبری محبوب، شجاع و باتدبیر بوده و در افزون بر چهار دهه اخیر توانسته این اسلام و انقلاب را مقتدرانه و شجاعانه و هوشمندی از گزند دشمنان حفظ کند.
 
مولوی شهنوازی که به دلیل حافظ کل قرآن بودن به مولوی حافظ معروف بود امروز ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ هم‌زمان با اولین روز از هفته وحدت به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454314

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454314/منادی-وحدت-سیستان-وبلوچستان-درگذشت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir