عضو هیئت‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان:

امنیت یک زیر ساخت برای پیشرفت است

3 مهر 1403 ساعت 9:13

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سیستان گفت: مقولهٔ امنیت، یک مقولهٔ مهم و استثنائی است که یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به شمار می‌آید امنیت یک زیر ساخت برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف است و همیشه تأمین آن در جامعه بحث‌برانگیز است.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،حسین زهدی کارشناس علوم سیاسی و هیئت‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفتگو با پایگاه خبری «عصرهامون»، در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای یک ملت و یک کشور و استان حتی یک روستا امنیت است که مهم‌ترین مشکلات را می‌تواند به وجود آورد.
 
 وی ادامه داد: همچنین در فضای برقراری امنیت می‌توان تلاش علمی، تلاش اقتصادی را ارتقا داد و همین باعث رشد و یک برنامه‌ریزی درست و بادقت خواهد شد.
 
 زهدی سیستان و بلوچستان را بهشت معادن کشور خواند و اظهار کرد: معادن استان بسیار کم‌نظیر است و در کشور مانند آن وجود ندارد و می‌تواند یکی از تأمین‌کننده اقتصادی در استان باشد اما نبود سرمایه‌گذار رشد را متوقف می‌سازد.
 
 کارشناس علوم سیاسی با اشاره به جاده ترانزیتی سرخس - چابهار که می‌تواند نمونه دیگر تأمین‌کننده اقتصاد کشور باشد گفت: این جاده می‌تواند درصدی از نفت را تأمین کند و خود یک نمونه برجسته در استان است.
 
 وی با بیان مکان‌های گردشگری استان اذعان کرد: برخی از کشورهای غربی به واسطه گردشگری درآمد خود را تأمین می‌کنند و در سیستان و بلوچستان هم جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد از جمله جنوب سواحل مکران مناظری دارد که در دنیا کم‌نظیر است و در ایران بی‌نظیر است و اگر این ظرفیت فعال شود باعث رشد فراوانی در اقتصاد منطقه حتی کشور خواهد شد.
 
 زهدی افزود: اینها همه مستلزم امنیت در استان است و باعث می‌شود سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف استان شود اگر امنیت نباشد قطعاً مراجعات کم می‌شود و سرمایه‌گذاران جایی دیگر برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند و همین باعث شده استان در تمام حوزه‌ها محروم بماند.
 
 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر امنیت اخلاقی و فرهنگی که چند سال است دشمن‌روی آن با شدت کار می‌کند و مکرر به‌عنوان هشدار به مسئولان، تهاجم فرهنگی دشمن را یادآور می‌شویم و علاوه بر امنیت سیاسی که دشمن در حرکت سیاسی کلان نظام می‌خواهد اختلالاتی ایجاد نماید، امروز درصدد است امنیت اجتماعی و مدنی مردم را از بین ببرد.
 
 وی با بیان اینکه دشمن و معاندین هم اکنون با صراحت در عملیات های خود بحث امنیت را اشاره می‌کنند در پایان گفت: اکنون گروه مانند جیش الظلم همیشه امنیت را در نظر می‌گیرند و صددرصد امنیت پایدار را در هیچ کجا کشور خواستار نیستند.


انتهای خبر/


کد مطلب: 454338

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454338/امنیت-یک-زیر-ساخت-پیشرفت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir