امام‌جمعه خاش مطرح کرد:

زنان مهم‌ترین اثرگذاران جامعه

3 مهر 1403 ساعت 16:34

امام‌جمعه خاش گفت: پنجاه‌درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و پنجاه‌درصد دیگر نیز در دامان همین زنان در خانواده پرورش میابند .


 به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان امام‌جمعه خاش بیان کرد: شیعه و سنی در کنار یکدیگر نسبت به آیات نورانی قران و دستور به وحدت و برادری اهتمام می‌ورزند .
 
 امام‌جمعه خاش تصریح کرد: زنان نقش اساسی در صدر اسلام داشته‌اند که از بزرگ‌ترین نمادهای آن حضرت خدیجه و حضرت فاطمه زهرا هستند که حضرت خدیجه به‌عنوان همسر فداکار پیامبر در زمان سختی باتحمل و صبوری کنار رسول خدا ایستاد.
 
 وی عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا به‌عنوان دختر پیامبر و به‌عنوان همسر حضرت علی از زنان تأثیرگذار صدر اسلام بودند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان خاطرنشان کرد: پنجاه‌درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و پنجاه‌درصد دیگر نیز در دامان همین زنان در خانواده پرورش میابند و این نشان‌دهنده تأثیر زنان در جامعه و اهمیت جایگاه زن در جامعه است.
 
 وی افزود: حفظ جایگاه زن و خانواده موجبات سلامت جامعه را فراهم می‌کند؛ چراکه فرزندان در دامان خانواده پرورش و تربیت میابند. 
 
 امام‌جمعه خاش عنوان کرد: سیستان و بلوچستان استانی با نماد پایبندی به خانواده و مسئله مهم وحدت است؛ چراکه در این استان شیعه و سنی با برادری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنن
 
 امام‌جمعه خاش افزود: مادر بودن بهترین عملی است که ثواب حج و روزه‌داری را برای بانوان دارد این پاداش‌ها در مقام مادر برای زنان قرار می‌گیرد و نشانه از جایگاه زن در اسلام است اسلام به زن هویت بخشید؛ چراکه در اسلام زنان و مردان دارای حقوق برابر هستند.
 
 انتهای خبر/


کد مطلب: 454341

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454341/زنان-مهم-ترین-اثرگذاران-جامعه

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir