فرماندار خاش:

دفاع مقدس، سند افتخار ایران

5 مهر 1403 ساعت 12:45

فرماندار خاش گفت: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا دفاع مقدس که سند حقانیت و سند افتخار ایرانی‌اسلامی است فراموش نشود.


 به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، صاحب گل صالحی فرماندار خاش در دوازدهمین یادواره شهید لک زایی در شهرستان خاش بیان کرد: در سخنان مقام معظم رهبری نکاتی درباره دفاع مقدس وجود دارد یکی فراموشی یکی تعریف که ما می‌توانیم دفاع مقدس را روایت کنیم همیشه از هنر و ظرفیت راهیان نور استفاده کنیم که این مقدس سند حقانیت و سند افتخار ایرانی‌اسلامی است فراموش نشود.

فرماندار خاش افزود: در سایه فرماندهی کل قوا قدرت و نیرویی شکل گرفت که امروز یک الگوی برای مقاومت و ایستادگی در میدان‌های سخت دفاعی و نظامی و جنگ‌شناختی تبدیل شده است اگر امروز دشمن جرئت نمی‌کند به مرزهای ما حمله‌ور شود این نشان از استقامت و مقاومت ماست و جنگ نابرابر باعث شد که یک وجب از اسلامی در اختیار دشمن قرار نگیرد.
 
 فرماندار خاش عنوان کرد: در دنیا در مجامع بین‌المللی امروز جمهوری اسلامی در بالاترین سطح اقتدار خود بازیگر فعال منطقه که در تمام عرصه‌های سیاسی حضور دارد.
 
صالحی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی برای آزادی‌خواهان جهان در واقع به‌عنوان الگو قرار دارد این به‌خاطر آن ایستادگی و مقاومتی که در آن هشت سال دفاع مقدس انجام شد امروز در اقتدار و ثبات قرار داریم که در زمان جنگ نداشتیم ما از آن ابتدا اما در مقابل دنیا ایستادگی کردیم؛ چون آن زمان مسابقه شهادت بود افتخار شهادت بود همه با هم در کنار یکدیگر بودند.
 
 وی افزود: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا این است که شهدا زنده‌اند و هدف از برگزاری معرفی شهیدان به نسل جوان است گفتمان‌سازی و تفکر شکل می‌گیرد و همچنین از اهداف جشنواره و برگزاری آن‌ها تبدیل و نهادینه‌کردن فرهنگ و سیره شهدا و عملی افزایی در سطح جامعه شکل خواهد گرفت.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان امام‌جمعه خاش نیز در این یادواره بیان کرد: بر پایه مجالس یادواره شهدا و به‌یادداشتن آنها در واقع آن سیره و روشی را که این شهدای عزیز در پیش گرفتند را می‌شناسیم و به واسطه منش و تفکری که داشتند به اوج عزت و به بالاترین مدال و درجه‌ای که در این عالم می‌توان به فردی داد خداوند به آنها عنایت کرده است و آن مقام شهید و شهادت است و لذا به‌هرحال وقتی ما به سیره شهدا مراجعه می‌کنیم به ویژگی‌ها و صفاتی برخورد می‌کنیم که می‌تواند برای ما الگو باشد آن زهدشان عبادتشان تقوایشان آن خضوع و تواضع و روی خدمتگزاری به همنوعانشان آنها را نسبت به سایرین متمایز کرده بود و به این خاطر در دل مردم جای گرفته بودند خوشا به سعادت کسانی که یک چنین رویکردی را در زندگی خودشان انتخاب می‌کنند و به این واسطه موجبات آبادانی و پیشرفت و عزت و اعتلای اسلام و مسلمین رو فراهم می‌کنند.
  
 امام‌جمعه خاش اظهار کرد: هستند کسانی که مخالف با چنین رویکردهایی هستند به دلیل زیاده‌خواهی‌هایی که دارند و زورگویی‌هایی که دارند بر یک چنین عزیزانی می‌تازند و ظلم و تعدی به حریم اهل ایمان می‌کنند در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌بینیم که دنیای دیکتاتور نتوانست این انقلاب اسلامی که برآمده از مخالفت باآن‌همه جنایت‌ها و ظلم و ستم طاغوت بود را تحمل کنند.
 
 وی خاطرنشان کرد: بدخواهان برای اینکه به منافع خودشان در این میهن اسلامی دسترسی پیدا کنند تمام تلاششان بر سقوط و نابودی این انقلاب بود و نهایتاً با تحریک صدام افقی که در مرز و همسایه ما بود یک جنگ همه‌جانبه‌ای را بر ما آغاز کرد؛ اما همین رشادت‌ها و ایستادگی‌ها بود که با الهام‌گیری از آیات نورانی قرآن کریم که خداوند جهاد ابتدایی رو برای ما واجب کرده است که خداوند اذن جهاد برای اهل ایمان داده است وقتی به میهنشان به کشورشان تعدی شد و عزیزانشان را به شهادت رساندند از خودشان دفاع کنند و خداوند تبارک‌وتعالی هم قادر بر یاری اهل ایمان است.
 
 امام‌جمعه خاش افزود: یک چنین نگاهی مردم علی‌رغم اینکه کشور در تحریم و در تنهایی به سر می‌برد مردانه ۸ سال مقاومت کردند و توانستند که یک وجب از میهن اسلامی به دشمن ندهند امروزه اگر ما اینجا نشسته‌ایم باعزت و سربلندی یاد شهدا را گرامی می‌داریم به‌خاطر رشادت‌ها و شهادت‌طلبی‌ها و دفاع آن عزیزان بود که امروزه ما در عالم بحمدالله سرافرازیم.
 
 وی اذعان کرد: امروزه باز به شکل دیگری دشمنان که ما با استقلال خودمان باتکیه‌بر دانشمندان و جوانان خودمان مسیر پیشرفت رو در عرصه‌های مختلف نظامی و علمی و صنعتی به دست آورده‌ایم و نمی‌توانند به طور مستقیم با ما یک جنگی رو آغاز بکنند به اشکال مختلف دارند مزاحمت و موجبات اذیت و آزار میهن اسلامی ما و مسلمین را و کشورهای مسلمان منطقه رو فراهم می‌کنند.

امام‌جمعه خاش تصریح کرد: امروزه شما شاهدید که رژیم جنایت‌کار صهیونیستی به شکل‌های مختلف دارد جنایت می‌کندهم به مردم مظلوم فلسطین از اشغال سرزمین از تخریب خانه و کاشانه از به خاک و خون کشاندن کودکان و زنان و پیرمردان و پیرزنان و مردمان بدون دفاع و همچنین به مردم مظلوم لبنان جنایت می‌کند و در واقع جنگ را به کل منطقه می‌کشاند.
  
 وی افزود: دنیا دارد این همه جنایت را مشاهده می‌کند و ازآنجایی‌که رژیم دیکتاتور آمریکا از او دفاع می‌کند و به‌روزترین تجهیزات را در اختیارشان گذاشته است به دلیل تفرقه‌ای که بین کشورهای اسلامی است او به کشورهای اسلامی تاخت‌وتاز و جنایت می‌کند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454349

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454349/دفاع-مقدس-سند-افتخار-ایران

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir