فرمانده تیپ ۲۸۸ زرهی ارتش خاش:

باید دفاع مقدس را تبیین کنیم

6 مهر 1403 ساعت 14:00

فرمانده تیپ ۲۸۸ زرهی ارتش خاش گفت: معرفی دفاع مقدس در دانشگاه برای نسل‌های آینده بر ما واجب است و این مسئولیت که هشت سال دفاع مقدس را تبیین کنیم روشنگری کنیم تا به نسل‌های آینده برسیم بسیار مهم است.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،سرهنگ حسینعلی نظری مقدم با حضور در نمازجمعه خاش در سخنرانی بین الصلاتین بیان کرد: جنگ هرچند که اسمش ناخوشایند است که در آن صحبت از خون و خونریزی کشتار است؛ ولی چرا هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به دفاع مقدس نام‌برده می‌شود و برابر فرمایش مقام معظم رهبری معرفی دفاع مقدس در دانشگاه برای نسل‌های آینده بر ما واجب است و این مسئولیت که هشت سال دفاع مقدس را تبیین کنیم روشنگری کنیم تا به نسل‌های آینده برسیم بسیار مهم است چرا که تعدادی هستند دوست ندارد ۸ سال افتخارآفرینی و جان‌فشانی عزیزانمان در صفحات تاریخ باشد .

 فرمانده تیپ ۲۸۸ زرهی ارتش خاش افزود: دفاع مقدس خصوصیات و ویژگی‌های داشته است که به نام دفاع مقدس نام‌گذاری شده و سال‌ها از این روزها می‌گذرد؛ ولی هنوز که هنوز است ما آن را گرامی می‌داریم. 

سرهنگ نظری مقدم تصریح کرد: اولین مورد که باعث شده که ۸ سال دفاع مقدس ماندگار بماند و خصوصیات و ویژگی‌هایی است که اولین مورد نصرت الهی رمز پیروزی است در روزگاری که ۱۹ ماه از عمر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب می‌گذشت دیوانه‌ای به نام صدام حسین به امید اینکه کشور ایران را فتح کند جنگ را شروع کرد جنگ به‌صورت رسمی در یک شهریورماه ۱۳۵۹ شروع شد؛ ولی به‌صورت غیررسمی در قبل از این هم ادامه داشت که روستاها و شهرهای مرزی مورد حمله قرار می‌گرفت.

وی عنوان کرد: در روزگاری که هنوز ارتش ما توان جنگیدن نداشت در روزگاری که نیروی انسانی ما کمتر بود تجهیزات ما کمتر بود همه اینها به فکر اینکه خاک ایران را تصرف کنند جنگ را شروع کردند قابل‌قبول نبود آن روزها چه اوضاع احوال سیاسی کشور چه اوضاع احوال نظامی کشور چه اوضاع احوال اقتصادی اصلاً قابل‌مقایسه نبود.

 فرمانده تیپ ۲۸۸ زرهی ارتش خاش تصریح کرد: هشت سال جانانه با تلاش و رشادت‌های اقشار مختلف مردم در کنار هم مرد و زن پیر و جوان همه در کنار هم دست‌به‌دست هم دادند تا این کشور یک‌بار دیگر در اوج اقتدار باشد .

وی افزود: ایران دران اوضاع احوال تنها بود این یکی از موارد بود مورد بعد ارمان خواهی دفاع مقدس بود دومین خصوصیتی که هشت سال جنگ دفاع مقدس شد در جنگ تحمیلی قداست حرمت و نورانیت بود و آن را از جنگ به فرهنگ تبدیل کرده است.

سرهنگ نظری مقدم اظهار کرد: بعد که خصوصیت فرد که باعث ماندگاری دفاع مقدس شده و به‌عنوان یک فرهنگ از آن یاد می‌شود فرماندهی مقتدایی عارف و واصل الی الله بود فقیه جامع و شرایط و فیلسوف همچون امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه بوده صدها مجتهد جامع‌الشرایط همچون رهبر معظم انقلاب از کلاس درس‌هایشان به پا خواست.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف همه جنگ‌ها که حضور در جنگ اجباری بود؛ ولی در دفاع مقدس نه اجباری بود و نه فتوا همه با شور و اشتیاق حضور پیدا می‌کردند و ژنرال‌های بی‌ستاره جوان به‌عنوان فرمانده لشکر بود.

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: وقتی که یک نفر به‌عنوان فرمانده لشکر منتسب می‌شود حداقل باید ۲۵ سال خدمت کند؛ ولی عمق سن اکثر فرماندهان ما در آن روزها ۲۵ سال بود فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن زمان شهید علی صیاد شیرازی بود که با درجه سرگردی به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی معرفی می‌شود شهید باکری ۲۵ سال شهید متوسلیان ۲۷ سال و اینها هست که باید الگو بشود که اگر ما به جوانان اعتماد داشته باشیم و به آنها میدان داده بشود می‌توانند تهدید را به فرصت استفاده بکنند.

وی افزود: سومین خصوصیات که هیچ‌وقت از آنها اسم برده نمی‌شود در طول دفاع مقدس روحانیون بودند که عمامه‌به‌سر داشتند و لباس رزم به تن کردند. یک هزار هشتصد و هشتاد و هشت نفر روحانی ما در طول جنگ شرکت داشتند که شهید و جانباز و آزاده بودند از این قشر نقش‌آفرینی می‌کردند روحانیت در دفاع مقدس با پوشیدن لباس رزم در خط مقدم رؤیایی مستقیم با دشمن حضور می‌یافتند و باعرضه تمام داشته‌های دینی خود که در حوزه آموخته بودند رزمندگان را سرمست از عشق و معرفت به حضرت حق می‌کرد و روحیه مضاعف به آنها می‌دادند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454351

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454351/باید-دفاع-مقدس-تبیین-کنیم

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir