۰
از سوی سازمان بهداشت جهانی؛

سوران کاندید شهر سالم شد

شهر سوران به‌عنوان اولین شهر در سیستان و بلوچستان کاندید کسب نشان شهر سالم از سمت سازمان بهداشت جهانی شده است.
سوران کاندید شهر سالم شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از شستون، راضیه کیخایی رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان در حاشیه برگزاری اولین کارگاه حضوری ظرفیت‌سازی برای پیاده‌سازی شبکه ملی شهرهای سالم ایران در معاونت بهداشت تبریز، گفت: دریافت نشان شهر سالم دستاورد بسیار بزرگ و مهمی برای استان سیستان و بلوچستان و کشور عزیزمان خواهد بود.
 
وی ادامه داد: از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های لازم‌الاجرا در شهر سالم می‌توان به افزایش دسترسی به خدمات ارتقای سلامت به‌منظور ترویج زندگی سالم اشاره نمود، بر همین اساس به‌منظور افزایش دسترسی بیشتر مردم شهر سوران به خدمات حوزه شهرنشینی به‌ویژه برای گروه‌های خاص مانند زنان، تغییرات لازم در شهر صورت گرفت که می‌توان به راه‌اندازی پارک بانوان، راه‌اندازی پاساژ بانوان، راه‌اندازی پارک بدون دخانیات و راه‌اندازی پیست پیاده‌روی خانوادگی اشاره کرد.
 
 رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان افزود: شهر سوران از شهرهای نامدار در مشارکت مردمی و خیرین است، با اجرای برنامه شهر سالم در این شهر و هماهنگی‌های بین‌بخشی اقدامات خیرین در همین راستا انجام‌گرفته و ساختار فیزیکی مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت تعمیر و یا تأسیس شد.
 
  کیخایی خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیز یکی دیگر از برنامه‌های شهر سالم است، توانمندسازی جامعه علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی خانواده و جامعه، افزایش مشارکت آنها در بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی نیز مؤثر است. افراد جامعه به‌ویژه بانوان با یادگیری یک مهارت می‌توانند نقش مؤثری در سلامت خود و خانواده و شهر داشته باشند.
 
 وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم در برنامه شهر سالم حفظ و ارتقای بهداشت محیط شهر و ساکنین آن است، با شروع برنامه شهر سالم توسط همکاران بهداشت محیط اقدامات بسیار خوبی در قالب برگزاری گشت‌های مشترک، شناسایی و جمع‌آوری مراکز عرضه و توزیع مواد دخانی و قلیان و ممانعت از فعالیت مراکز صنفی آسیب‌رسان به‌سلامت جامعه انجام شده است.
 
  اولین کارگاه حضوری ظرفیت‌سازی برای پیاده‌سازی شبکه ملی شهرهای سالم ایران، با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در معاونت بهداشت دانشگاه تبریز با حضور مدیر شبکه سیب و سوران، معاون سیاسی فرماندار سیب و سوران و رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان با سخنرانی سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، دکتر آسایی، مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت آغاز و در حال برگزاری است.

انتهای خبر/
 
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 454365
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *