فرماندار تفتان خبر داد:

شرکت‌تعاونی شرکت توسعه معادن پارس تفتان ثبت شد

12 مهر 1403 ساعت 7:00

فرماندار تفتان گفت: برای اولین‌بار در شهرستان تعاونی روستاها به جهت شرایط اشتغال بیشتر نیروهای بومی در دستور کار قرار گرفت.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با حضور خلیل احمد سلامی مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار شهرستان معاونت امنیتی سیاسی و اعضای کارگروه همچنین سید محمود معززی مدیر منابع انسانی شرکت توسعه معادن پارس تأمین نماینده شرکت پارس تأمین برای اولین‌بار در جلسه فرمانداری شهرستان تفتان حضور داشت. فرماندار تفتان بیان کرد: برای اولین‌بار در شهرستان تعاونی روستاها به جهت شرایط اشتغال بیشتر نیروهای بومی در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار تفتان عنوان کرد: برای تحقق شعار سال نیازمند مشارکت و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی هستیم، تا از این طریق با جدیت موضوع را پیگیری کرده و شعار سال در کف میدان تحقق پیدا کند.

 وی افزود: باید با ایجاد فضای همدلی، اتحاد و انسجام از همه ظرفیت‌ها نیروها برای ایجاد شغل و حمایت از تولید استفاده کنیم.
 
 شهنوازان تأکید کرد: نمی‌شود به‌صورت انفرادی و جزیره‌ای حرکت کنیم؛ بلکه در سایه همکاری و انسجام می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و اعتماد مردم را به مسئولین افزایش داد و در نتیجه افزایش اعتماد مردم به مسئولین موجب افزایش رضایتمندی نظام خواهد شد.
 
 فرماندار تفتان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید ظرفیت حوزه کاری را شناسایی و برای اجرایی‌کردن ظرفیت‌ها، طرح و برنامه داشته باشند؛ زیرا هدف همه باید ارتقا افزایش سطح خدمات به مردم باشد.

خلیل احمد سلامی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه بیان کرد: خوشبختانه سیستان و بلوچستان و علی‌الخصوص شهرستان تفتان ظرفیت‌های خدادادی فراوانی دارد که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها اشتغال پایدار را ایجاد کرد.
 
 وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم و چهاردهم در راستای حمایت از ایجاد و فعالیت شرکت‌تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی تسهیلات و مشوق‌هایی را در نظر گرفته است که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد چهار درصد از جمله این رویکردهای حمایتی است.

در ادامه این جلسه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هم با بیان اینکه شهرستان تفتان ظرفیت‌های بسیاری در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دارد؛ خاطرنشان کرد: خیلی از سرمایه‌گذارها به دلیل پیچ‌وخم‌های اداری و سلایق مدیران، ناامید و مأیوس از سرمایه‌گذاری در استان و شهرستان تفتان می‌شوند.
 
 سلامی همچنین دلسوزانه برخوردکردن مدیران را در این قضیه کارآمد خواند و تأکید کرد: ما باید زیر ساخت‌های حضور سرمایه‌گذار را در
 استان آماده کنیم تا بتوانیم از طریق سرمایه‌گذاری از مشکلات استان و شهرستان تفتان به‌ویژه مشکل اشتغال گره‌گشایی کنیم .
 
 
 هوشنگ ریگی مدیر تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خاش و تفتان هم عنوان کرد: با بیان اینکه رعایت حقوق کارگر باعث رونق چرخ تولید در کشور استان و شهرستان می‌شود، افزود: تکریم و احقاق حق کارگران جزو وظایف کاری و انسانی ماست، بنابراین باید تا جایی که در توان داریم در چهارچوب قوانین از کارگران حمایت کنیم.

 وی گفت: بی‌توجهی نسبت به حوزه کار و کارگری باعث می‌گردد برخی از صنایع شهرستان از چرخ تولید خارج یا دچار رکود شوند، درحالی‌که شهرستان تفتان قطب سرمایه‌گذاری در کشور است. 

 ریگی در ادامه از حقوق و مزایا و بکار گیری نیروهای بومی در شرکت‌های در حال فعالیت بخصوص کارخانه استحصال طلای تفتان که یکی از پروژه‌های بزرگ جنوب شرق کشور است تأکید کرد که حقوق و مزایای نیروها، ساعت کاری و کارت‌های معیشتی یکی از دغدغه‌های این سازمان است و به جد پیگیر موضوع فوق هستیم

 در پایان مدیران دستگاه‌ها و مجموعه‌های زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان تفتان در این جلسه گزارش کامل عملکرد حوزه فعالیت خود را ارائه دادند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454380

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454380/شرکت-تعاونی-شرکت-توسعه-معادن-پارس-تفتان-ثبت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir