امام جمعه خاش:

تقوا، کلید سعادت در دنیا و آخرت

27 مهر 1403 ساعت 14:54

امام جمعه خاش گفت:تقوا و توجه به معنویات،موجب خداشناسی و آخرت گرایی می شود.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان بااشاره به اهمیت اخلاق، در خطبه نماز جمعه این هفته بیان کرد:رعایت اخلاق در تمام ابعاد زندگی حائز اهمیت است اخلاق، ستون فقرات جامعه و پایه و اساس روابط انسانی است. بدون اخلاق، جامعه به سمت فروپاشی و نابودی پیش خواهد رفت.


امام جمعه خاش با اشاره به اهمیت عنوان کرد: فضایل اخلاقی مانند صداقت، ‌امانتداری، عدالت، و مهربانی می‌تواند در روابط اجتماعی و فردی تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، نشان می‌دهند که چگونه عمل به اخلاق می‌تواند منجر به حل مشکلات و چالش‌ها شود رفتار با والدین، همسر، فرزندان، و همسایگان و تمام روابط خود، به رعایت اخلاق و ادب توجه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان بر اهمیت بصیرت و آگاهی در عصر حاضر تأکید و افزود: ه در مواجهه با شبهات و تبلیغات دشمنان، باید با بصیرت و آگاهی عمل کنند دشمنان همواره در تلاشند تا با استفاده از ابزار‌های مختلف، افکار و‌اندیشه‌های مردم را منحرف کنند و آن‌ها را از مسیر حق و حقیقت دور سازند.


وی با اشاره به حوادث و فتنه‌های مختلف در طول تاریخ، گفت: عدم بصیرت و آگاهی می‌تواند به انحراف و گمراهی انسان‌ها منجر شود. به عنوان مثال، به فتنه‌های مختلفی که در زمان پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) رخ داده می‌توان، اشاره کرد و نشان می‌دهند که چگونه عدم بصیرت و آگاهی باعث شد تا عده‌ای از مسیر حق منحرف شوند همواره به دنبال منابع معتبر و مطمئن باشید و از اطلاعات غیرموثق و تبلیغات دشمنان دوری کنند.


حجت الاسلام والمسلمین دهقان بر لزوم ولایتمداری و اطاعت از ولیّ خدا تأکید و یاد‌آور شد: امام زمان (عج) ولیّ و رهبر واقعی امت اسلامی هستند و اطاعت از‌ایشان وظیفه شرعی و عقلی هر مسلمانی است آیات و روایات مختلف، نشان می‌دهند که چگونه اطاعت از ولیّ خدا می‌تواند به سعادت و رستگاری انسان‌ها کمک کند. خداوند در قرآن می‌فرماید اطاعت از ولیّ خدا یکی از مهمترین ارکان‌ایمان است و همواره از رهنمود‌های ولیّ فقیه و رهبر معظم انقلاب پیروی کنند و در مسیر حفظ و هراست از نظام اسلامی کوشا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان بر لزوم مبارزه با ظلم و ستم تأکید و عنوان کرد: ظلم و ستم از گناهان بزرگ و نابخشودنی است و هر انسانی وظیفه دارد تا در مقابل ظلم و ستم بایستد.


وی افزود: تاریخ اسلام و حوادث مختلف، نشان می‌دهند که چگونه مبارزه با ظلم و ستم می‌تواند به عدالت و آزادی در جامعه کمک کند. به عنوان مثال، ‌ایشان به مبارزه پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) با ظلم و ستم نشان می‌دهند که چگونه این مبارزه منجر به پیروزی حق و عدالت شد در مقابل ظلم و ستم بایستید و از حق و حقیقت دفاع کنید.


حجت الاسلام دهقان به تبیین جایگاه انسان در جهان هستی پرداخت و اذعا ن کرد: انسان دارای مقام و منزلت والایی است و خداوند او را به عنوان خلیفه خود در زمین قرارداده است انسان می‌تواند با عمل صالح و تقوا به کمال و سعادت برسدپاکیزه و قابلیت کمال است به دنبال رشد و کمال خود باشید و از استعداد‌ها و توانایی‌های خود به بهترین نحو استفاده کنید.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454424

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454424/تقوا-کلید-سعادت-دنیا-آخرت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir