مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خبر داد:

پرداخت ۸۵۶ میلیارد ریال به خسارت‌دیدگان سیستان‌وبلوچستان

28 مهر 1403 ساعت 12:03

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۸۵۶ میلیارد ریال غرامت به ۴ هزار و ۹۳۹ خسارت‌دیده ناشی از مخاطرات طبیعی سیل و زلزله در استان، توسط صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان پرداخت شده است.


به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» مجید محبی در شورای مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، بیان کرد: این میزان پرداختی به‌منظور جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از مخاطرات طبیعی منازل مسکونی دارای انشعاب برق در جریان حوادث و سوانح غیرمترقبه رخ‌داده در سطح سیستان و بلوچستان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، به‌ویژه در چهار حادثه سیل و زلزله رخ‌داده در سال گذشته و جاری بوده است.
 
وی افزود: باتوجه‌به پیگیری مستمر مسائل مربوط به آسیب‌دیدگان سیل اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳، اطلاعات خسارت‌دیدگان دراسرع‌وقت ثبت، ارزیابی و در مرحله پرداخت قرار گرفته است.
 
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حداکثر تعهد صندوق به‌ازای هر واحد مسکونی در هر سال، به تصویب هیات دولت می‌رسد، ادامه داد: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان به‌منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی، حوادث طبیعی از جمله؛ سیل، زلزله، توفان، رانش زمین، صاعقه، ریزش کوه، دریالرزه (سونامی) و سنگینی برف را زیرپوشش خود قرار می‌دهد.
 
وی گفت: این صندوق تمامی واحدهای مسکونی و غیرمسکونی دارای انشعاب قانونی برق در مناطقی که احتمال وقوع هر یک از حوادث طبیعی وجود دارد را زیرپوشش بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان قرار می‌دهد.

انتهای خبر/
 


کد مطلب: 454426

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454426/پرداخت-۸۵۶-میلیارد-ریال-خسارت-دیدگان-سیستان-وبلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir