شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تفتان برگزار شد

30 مهر 1403 ساعت 11:50

جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان به ریاست علیرضاشهنوازان فرماندار تفتان و اعضای شورا در محل سالن جلسات فرمانداری تفتان برگزار گردید.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، علیرضا شهنوازان در این جلسه بر لزوم اجرای صحیح مصوبات و پیگیری اقدامات انجام شده در حفاظت از اراضی ملی، وقفی و منابع طبیعی تأکید و بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همه دستگاه‌هاست و دایره وسیعی دارد ادارات مکلف هستند سیاست‌های پیشگیرانه را اعمال کنند تا پرونده قضایی کمتری تشکیل شود.
 
 فرماندار تفتان با اشاره به تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی توسط زمین‌خواران و با تأکید بر ضرورت حفظ اراضی ملی عنوان کرد: باید با همکاری خوب دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی افراد زمین‌خوار شهرستان را شناسایی و با آنها برخورد شود .
 
این مقام مسئول ضمن تأکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش‌ازپیش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی افزود: باید دستگاه‌هایی چون محیط‌زیست، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امور آب در تعاملی سازنده با تخلفات مقابله کرده و بااطلاع رسانی دقیق و بهنگام از بروز تخلفات جدید به‌طورجدی جلوگیری کنند .

 منصور ریگی مدیر منابع طبیعی نیز عنوان کرد: گشت‌های ادارات متولی باید فعال باشند که ابتدا از ساخت سازها جلوگیری شود تا بعد منجر به قلع‌وقمع بنا نشود.
 
 وی در پایان بیان کرد: پرونده‌های که به حقوق عامه مربوط است به‌صورت خاص رسیدگی می‌شود. شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های حفاظت از اراضی ملی تعیین شده است دستگاه قضایی با متجاوزین به منابع طبیعی و اراضی ملی به‌شدت و بدون اغماض برخورد می‌کند باتوجه‌به فصل پاییز همه ادارات و نیروهای انتظامی و بسیجی مکلف هستند با تمام ادوات و نیروها به منابع طبیعی کمک کنند در حوزه منابع آب انتظار ما اجرای قانون توزیع عادلانه آب است جهاد کشاورزی نسبت به منع کاشت کشت‌های آب‌دوست اقدام نماید.

انتهای خبر/
 


کد مطلب: 454438

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454438/شورای-حفاظت-اراضی-ملی-منابع-طبیعی-تفتان-برگزار

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir