فرماندار تفتان:

وظایف ذاتی مدیران کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری باید به نحو احسن انجام شود

2 آبان 1403 ساعت 14:53


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، علیرضا شهنوازان با بیان اینکه هدف از ایجاد اشتغال فراگیر سه هدف را دنبال می‌کند، بیان کرد: اولین هدف ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ‌التحصیل بیکار، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و سومین هدف حفظ و صیانت از نیروی کار اشتغال بومی موجود است وی همچنین از وظایف اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت که نه‌تنها مدیران شرکت‌ها در جلسات حضور ندارند؛ بلکه نماینده آن‌ها، نماینده کارگران و همچنین جلسات فنی در شرکت‌ها برگزار نمی‌گردد.

فرماندار تفتان ادامه داد: در جلسه آینده شورای اشتغال فهرست تمام شرکت‌ها، تعداد نیروها در هر شرکت و مشکلات کارگران، تاریخ واریز دستمزدها، معیشت و کارانه و اضافه‌کاری آن‌ها با نمایندگان شرکت‌ها، نمایندگان کارگران مورد بررسی فرمانداری قرار خواهد گرفت تا حقی از کارگران با ضعف مدیران ضایع نگردد.

شهنوازان عنوان کرد: مشکلات حوزه کار و کارگری و اشتغال را یکی از موضوعات شهرستان تفتان دانست و گفت: گاهی مشکلاتی در حوزه کارگری به وجود می‌آید که باعث ایجاد تنش‌هایی در این بخش می‌شود و انتظار می‌رود این اداره تعاملاتش را با مدیران کارخانه‌ها، نمایندگان کارگران بیشتر کند.

 این مقام مسئول تصریح کرد: اگر در هر مسئله‌ای نماینده عالی دولت ورود کند و مشکل را مستقیماً حل نماید پس دیگر نباید نامی از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و یا هر ترجمان دیگری باشد.
 
 فرماندار تفتان در ادامه این نشست با بیان اینکه آمارهای ارائه شده در طرح اشتغال و اشتغال فراگیر شهری روستایی و عشایری اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت نگرفته است، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی در جهت بررسی پرونده‌های اشتغال فراگیر شهری، روستایی و عشایری بررسی کنند و گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

 هوشنگ ریگی مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی: گفت باتوجه‌به نگاه ویژه دولت به استان و شهرستان تفتان مأموریت این اداره ورود به مشکلات عنوان شده توسط فرماندار شهرستان است.

 وی تأکید کرد: در هر شرکتی تخلفی، کم‌کاری نسبت به کارگران و اجحاف حقی صورت‌گرفته باشد غیرقابل‌پذیرش و مکتوب به فرمانداری ارائه می‌گردد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454445

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454445/وظایف-ذاتی-مدیران-کارگروه-اشتغال-سرمایه-گذاری-باید-نحو-احسن-انجام-شود

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir