یادداشت؛

سپاه از جنس مردم

3 ارديبهشت 1402 ساعت 8:54


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،تدبیر امام خمینی و دوراندیشی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی منجر به تأسیس شاخه‌ای مهم از نیرو‌های مسلح در کشورمان شد تا هم‌اکنون و پس از نزدیک به ۴۳ سال از شکل‌گیری سپاه، این نیرو تبدیل به یکی از مقتدرترین قدرت‌های نظامی منطقه در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی و مأموریت‌های بین‌المللی برای دفاع از کشور و از بین بردن هرنوع چشم طمع به خاک ایران باشد.
سپاه از بدو تشکیل با وجود مشکلات فراوان، در فعالیت‌های بزرگ و مهمی شرکت داشته و به صورت جدی مقابل اشرار و ضد انقلاب و ایادی بیگانگان صف‌آرایی کرده که نشان از رشادت‌ها، جانبازی‌های مظلومانه و غریبانه‌ی عزیزانی دارد که برای پاسداری از کیان اسلام، میهن اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور، از خون خود مایه گذاشتند تا جمهوری اسلامی سرافراز و پرشکوه بماند.
ترور شخصیت‌های مؤثر نظام، که از سوی دشمنان شیطان صفت به ویژه استکبار جهانی در دستور کار قرار گرفته بود و شهادت فرهیختگانی چون شهید مطهری، شهید سپهبد قرنی، شهید مفتح، شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجائی، شهدای امنیت شهدای هسته‌ای پروفسور فخری‌زاده سپاه را بر آن داشت تا در جهت توقف این ترور‌های وحشیانه و ناجوانمردانه، به مقابله برخیزد و توطئه شوم ضد انقلاب را از بین ببرد.
جایگاه ارزشمند سپاه در طول ۸ سال دفاع مقدس، بی‌نیاز از توصیف است؛ حق کلام در این زمینه همان جمله‌ی امام راحل است که فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. »
این نهاد مقدس پس از فراغت از جنگ با عنوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، در راه مأموریت دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و توسعه همه جانبه کشور، گام برداشت.
سپاه پاسداران افزون بر وظیفه اصلی خود که حفظ کیان اسلامی کشور بود، بر اساس فرمان مقام معظم رهبری، وارد میدان سازندگی شد و با اهدافی نظیر تداوم ارتباط سپاه و مردم و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نیرو‌های متخصص در توسعه کشور تمام تلاش خویش را به کار گرفت تا در راه آبادانی و عظمت کشور اسلامی ایران، حضوری فعّال و سازنده داشته باشد.
سپاه پاسداران در شرایط فعلی برای عبور از بحران‌ها بازیگر نقش اول است و به عنوان پرچم دار سازندگی در مناطق محروم و آسیب دیده، با دانش جوانان ایرانی گره گشایی می‌کند.
کارنامه سه دهه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌های مختلف، ‌امید‌های فراوانی را برای مسؤولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد کرده است، در دهه چهارم انقلاب اسلامی نیز سپاه با پشتوانه و تجربه بیش از سه دهه گذشته خود می‌‏تواند دستاورد‌های بزرگتری را به نظام جمهوری اسلامی و ملت‏‌های اسلامی هدیه نماید.

به قلم جواد جمشیدزهی 
تحلیگر مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، شهری و اقتصادی.
انتهای خبر/


کد مطلب: 452917

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/note/452917/سپاه-جنس-مردم

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir