۰
گلایه شهرواندان تفتان؛

نبود زیر ساخت مناسب ورزشکاران تفتان را کلافه کرد

متأسفانه با وجود تمام پیشرفت‌ها و برخورداری از امکانات رفاهی، ورزشی در کشور و استان جوانان شهرستان تفتان هنوز از نبود فضای مناسب ورزشی رنج می‌برند.
نبود زیر ساخت مناسب ورزشکاران تفتان را کلافه کرد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، ورزش در زندگی و سلامت انسان نقش غیر قابل انکاری را ایفا می‌کند به طور کلی انجام ورزش به طور منظم و متعادل باعث بهبود سلامت جسمانی و روحی می‌شود در نتیجه ورزش تأثیرات بسیار مثبتی بر بدن دارد افزایش قدرت عضلات، بهبود عملکرد قلب و عروق، کاهش چربی، سلامت روح و روان و تقویت سیستم ایمنی از جمله تأثیرات مثبت انجام ورزش هستند همچنین فعالیت جسمی علاوه بر ساختن یک روز خوب برای ما تنی سالم نیز به همراه خواهد داشت.

متأسفانه با وجود تمام پیشرفت‌ها و برخورداری از امکانات رفاهی، ورزشی در کشور و استان جوانان شهرستان تفتان هنوز از نبود فضای مناسب ورزشی رنج می‌برند.

هاشمزهی یکی از شهروندان تفتان در گفتگو با خبرنگار ما، بیان کرد: نبود فضای مناسب ورزشی برای جوانان باعث شده است تا بیشتر وقت خود را صرف سرگرمی‌های کاذب و گشت زنی‌های مجازی کنند که هیچ چیزی جز ضرر نصیبشان نخواهد شد لذا متولیان امر و مسؤلین باید راهکار مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت جوانان در ایام تعطیلات بیندیشند.

یکی دیگر از شهروندان تفتان با ابراز گلایه از بی‌توجهی مسؤلین به امر مهم ورزش بانوان و جوانان در این منطقه گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کافی در منطقه تنها چیزی که طالب آن هستیم توجه مسؤلین و ایجاد مکان‌های مناسب ورزشی برا قشر جوان می‌باشد تا از روی ناچاری و نبود امکانات به شغل‌های کاذب و سرگرمی‌های ناسالم روی نیاورند لذا از مسؤلین خواستار توجه ویژه به این منطقه‌ی مستعد که از پتانسیل‌های ویژه‌ای برخوردار است می‌باشیم.


علیرضا شهنوازان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار تفتان ما با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان این شهر  علاقه وافری به ورزش دارند و در حسرت یک سالن ورزشی با امکانات بالا برای انجام تمرینات و ورزش تخصصی هستند بیان کرد: با رایزنی‌های که با استان و بخش خصوصی‌زده شده است و هچنین استفاده از ظرفیت خیران شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  مشکل ورزش جوانان در این شهرستان با کمک و همیازی مدیرکل ورزش و جوانان طی سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و  بلند مدت برای سال جاری و.. ‌امید است بتوانیم جوانان را به سوی ورزش سوق دهیم.

فرماندار تفتان تصریح کرد: ورزش یکی از تفریحات مفرح و نشاط‌آور است و باعث شادابی و شکوفایی استعداد‌های کودکان و نوجوانان می‌شود و در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است. در این برهه از زمان که دشمن قصد دارد از طریق فضای مجازی به نسل جوان کشور ما لطمه وارد کند توجه به ورزش در راستای مقابله با دسیسه‌های دشمن امری ضروری است اما شهروندان شهر نوک آباد که درفاصله آن با بخش‌های تابعه و دهستان و روستا‌های إسکل آباد، کهنوک و دهپابید و میرآباد  از داشتن بسیاری از امکانات اولیه ورزشی محروم هستند.


شهنوازان با اشاره به اهمیت ورزش بانوان عنوان کرد: یکی از مهمترین کار‌هایی که دولت باید به عنوان وظیفه خود انجام دهد پرداختن به ورزش بانوان است، چون اگر می‌گوییم خانواده رکن جامعه است و حضور اجتماعی بانوان می‌تواند حضور مؤثری باشد، لازمه‌اش توجه ویژه به ورزش بانوان است.

وی افزود: اگر در زمینه ورزش بانوان کار جدی کنیم و دولت هزینه‌هایش را کاهش دهدو، وقتی موفق می‌شود که به ورزش بانوان توجه کافی داشته باشد و باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کنند. امکانات ورزشی تنیس، شطرنج، والیبال، و پارک بانوان و... در اختیار دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها قرار دهند و به بخش خصوصی توجه شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از جا‌هایی که نقش بسیار زیادی در پرورش استعداد‌ها دارد فدراسیون دانش‌آموزی هست. فدراسیون دانش‌آموزی می‌تواند استعداد‌ها را کشف کند.

وی افزود: افزود اگر جامعه سالم و با نشاط می‌خواهیم بدون ورزش ممکن نیست و اگر جامعه‌ای به ورزش اهمیت دهد از سویی سالم و با نشاط و از سوی دیگر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت اطمینان داریم که دولت چهاردهم نگاه ویژه‌ای به استان و شهرستان تفتان با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های خدادادی که دارد داشته باشد.

فرماندار تفتان عنوان کرد: مجموعه فرمانداری، نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی و همچنین شهردار و و شورای اسلامی در کنار مردم، جوانان قرار دارند و هیچ گونه کوتاهی نخواهد شد و مسئولین مربوطه تعهداتی که نسبت به مردم و جوانان و شهرستان خود دارند عمل نمایند.

انتهای خبر/
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 454252
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *