۰

قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی هوشمند واقعیت یا حربه دفاتر پیشخوان برای سرکیسه کردن مردم

چند روزی است که این شایعه در بین مردم رواج یافته که در صورت عدم ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت یارانه نقدی خانوار حذف خواهد شد.
قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی هوشمند واقعیت یا حربه دفاتر پیشخوان برای سرکیسه کردن مردم
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از بصیر سبزوار،این شایعه به قدری در بین مردم دهان به دهان شد که مارا برآن داشت تا سری به یکی از این دفاتر زده و از نزدیک موضوع را بررسی کنیم،آیا یارانه نقدی مان قطع خواهد شد یا نه؟
 
به بهانه تعویض دفتر چه سلامت در یکی از دفاتر پیشخوان بودم که متوجه ازدحام مردم در یکی از قسمت ها شدم بله درست حدس زدم مردم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند آنجا بودند مدارک در دست و به ازای هر فرد یارانه بگیر در خانواده 5هزار تومان حق ثبت نام برای دفتر پیشخوان.
 
تقریبا متوجه شدم که قضیه از چه قرار است که پیرمردی با چهره آفتاب سوخته برای کاری غیر از کارت ملی هوشمند نزد مدیر دفتر رفت، جالب بود که آقا ی مدیر با لحنی که سعی در ترغیب برای ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند داشت به وی گفت: حاج آقا کارت ملی هوشمند گرفتی ؟ و جواب شنید کارت ملی هوشمند چیه دیگه و بعد با حالت تسمخر آمیزی مجدد گفت: باید کارت ملی هوشمند بگیری تا یارانه تو قطع نکنند.
 
دلیل مدیر دفتر برای پیرمرد هم جالب بود، اخبار تلویزیون اعلام کرده اگر برای کارت ملی هوشمند ثبت نام نکنید یارانه نقدی خانوار قطع میشه.
 
پیرمرد هم با عجله ای که برای جلوگیری از قطع یارانه که شاید تنها درآمد زندگی اش بود اقدام به ثبت نام کرد و 25 هزار تومان ناقابل را به ازای 5نفر یارانه بگیر پرداخت کرد.
 
 
اما واقعیت این موضوع چیست آیا به راستی عدم دریافت کارت ملی هوشمند سبب خواهد شد تا یارانه قطع شود ؟
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، میدری معاون رفاه و اموراجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شبکه خبر افزود: بر اساس ماده 4 آئین نامه اجرایی از ماده 7 قانون هدفمند سازی یارانه ها، افراد بالای 18 سال که تا کنون کارت ملی خود را دریافت نکرده اند، حداکثر تا 15 بهمن فرصت دارند تا برای دریافت کارت ملی خود اقدام کنند.
 
تا اینجا متوجه شدیم که امکان قطع یارانه افرادی که وجود دارد که از ابتدا برای دریافت هیچ نوع از کارت ملی اقدام نکرده اند اما این مسئله مورد سوء استفاده برخی از دفاتر قرار گرفته است و عدم دریافت کارت ملی هوشمند برای تمام افراد را دست مایه درآمدی برای خود کنند.
 
برای دریافت اخبار دقیق تر از کارت ملی هوشمند به سراغ رئیس اداره ثبت و احوال سبزوار رفتیم وی نیز این خبر را تایید کرد که تنها افرادی نیازمند ثبت نام کارت ملی هوشمند هستند که تا کنون هیچ کارت ملی نداشته اند و این موضوع از ابتدا وجود داشته و تنها مربوط به یارانه و یا قطع آن نمی شود.
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 425743
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *