۰

باید از حضور مداحان زاویه دار و مروج شیعه انگلیسی جلوگیری شود

امام جمعه شهرستان قشم گفت : باید به صورت جدی از حضور مداحانی که با انقلاب اسلامی و ولایت فقیه زاویه دارند و مروج شیعه انگلیسی هستند جلوگیری بعمل آید.
باید از حضور مداحان زاویه دار و مروج شیعه انگلیسی جلوگیری شود
به گزارش سرویس مذهبی تفتان ما، به نقل از قشم آزاد ، حجت الاسلام رضا جوکار ، امام جمعغه شهرستان قشم در همایش مسئولین هیئات مذهبی شهرستان قشم در آستانه محرم برگزار شد به ضرورت استفاده از مداحان متدین و انقلابی در مراسمات سوگواری سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و افزود: باید از مداحان، آگاه، انقلابی و عالم به اصول مداحی استفاده شود و از در اختیار گذاشتن مجالس به مداحانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند و موجب الگو دهی نامناسب به جوانان می شوند خودداری شود .
وی افزود :مجالس و مراسمات مروبط به اهل بیت علیهم السلام خصوصا مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) بیمه کننده نسل جوان و نوجوان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن هستند.
امام جمعه شهرستان قشم با بیان این مطلب که برگزاری مراسمات محرم در راستای پیام رسانی کربلاو عاشورا است اظهار داشت: این مجالس باید در راستای پیام رسانی حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) از واقعه عاشورا برای نسل های امروز و فردا حرکت کنند و درس های عظیم کربلا را برای جهانیان تبیین کنند.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت بهره بردن مجالس از حضور و سخنرانی روحانیون گفت: مجالس اهل بیت خصوصا مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام باید مجالس رفع شبهه باشند و برای این منظور نیاز است مراسمات به شکل روحانی محور اداره شوند و از وجود سخنران روحانی در مجالس برای موعظه، تبیین فلسفه حرکت سیدالشهدا(ع) و بیان درس ها و آثار و برکات واقعه کربلا و حرکت امام حسین(ع) استفاده شود.
امام جمعه قشم با تاکید بر موضوع امنیت مجالس عزاداری در ماه محرم گفت: در سطح کشور با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری و نیروهای مومن و متعهد در ارگان های امنیتی شاهد امنیت بسیار خوبی هستیم اما این امر نباید موجب شود مسئولین هیئت ها نسبت به امر دقت در برقراری امنیت مراسمات غافل شوند.
وی از مسئولین هیئت ها درخواست کرد در ایام محرم با بهره بردن از نیروهای محسوس و نامحسوس نسبت
به امنیت جلسات حساسیت و دقت ویژه ای داشته باشند.
جوکاربر ضرورت توجه به واجبات دینی مخصوصا نماز اول وقت در مراسمات تاکید کرد و افزود: مسئولین با برنامه ریزی صحیح به نحوی عمل کنند که برنامه ها با واجبات دینی نظیر نماز تداخلی نداشته باشند و در هیئت ها نسبت به این امور دینی دقت کافی وجود داشته باشد.
انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 434895
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *