۰
۱

لزوم توجه به بیماران سوختگی در کشور/ ۴۰۰ تخت ICO سوختگی کمبود داریم

وزیر بهداشت با اشاره به وقوع سالانه ۲۵ هزار حادثه منجر به سوختگی برای افراد در کشور گفت: در حال حاضر ۲ هزار تخت بیمارستانی و ۴۰۰ تخت ICO سوختگی کمبود داریم.
لزوم توجه به بیماران سوختگی در کشور/ ۴۰۰ تخت ICO سوختگی کمبود داریم
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سید حسن هاشمی در مراسم آغاز به کار ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در خیابان یوسفیان شهید مطهری اظهار داشت: برای 25 هزار سوختگی در کشور که سالانه به وقوع می‌پیوندد نیاز به 2هزار تخت بیمارستانی و 400 تخت ICO سوختگی داریم ولی متاسفانه این میزان 50 درصد کمبود داشته و نیاز مبرم به سرمایه‌گذاری در این زمینه و توجه جدی به بیماران حوادث سوختگی داریم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه بیماران حوادث سوختگی همچون بیماران اعصاب و روان جز مظلوم‌ترین بیماران هستند گفت: هزینه‌های زیادی برای درمان سوختگی بر دوش خانواده‌هایی که با این مشکل مواجه‌اند سنگینی می‌کند و معمولا این بیماران نیاز به 10 تا 20 عمل جراحی داشته که فوق‌العاده پرهزینه است.
وی با اشاره به اعتراضات مردم که صبح امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان سوانح سوختگی در خیابان یوسفیان شهید مطهری ایجاد شد گفت: ظاهرا واقف برای امور درمانی بیمارستان را وقف کرده ولی برخی از ساکنین مخالف ساخت این بیمارستان‌ هستند. کار را با زور نباید انجام داد و رضایت ساکنین برای ما شرط است.
وزیر بهداشت تاکید کرد: هر چه قانون حکم کند همان بود و با زور نمی‌خواهیم بیمارستان سوانح سوختگی را در منطقه یوسفیان برای مردم راه‌اندازی کنیم.
هاشمی از نایب رئیس شورای شهر خواست تا این موضوع را بررسی کند و هر آنچه را که قانون حکم کرده و خیر و صلاح است مسئولان مربوطه انجام دهند.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: اگر می‌دانستم امروز نارضایتی مردم در مراسم وجود دارد هرگز نمی‌آمدم و فکر کردم این مراسم با رضایت مردم انجام می‌شود.
وی خطاب به مردم محل که دائما در هنگام سخنرانی وی اعتراض می‌کردند گفت: حتما بدانید تصمیمی خلاف مقررات کشور گرفته نخواهد شد.
وزیر بهداشت با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در مسجد ارگ تهران گفت: در آن زمان به صورت مقطعی اقداماتی انجام شد ولی باید در زمینه راه‌اندازی بیمارستان‌های مربوط به سوانح و سوختگی اهتمام وجود داشته باشد و امیدواریم هر چه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی بتوانند مراکزی را دایر کنند که از رنج بیماران سوختگی و اعصاب و روان کاسته شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور بیماران با سوختگی 30 تا 40درصد گاهی جان خود را از دست می‌دهند گفت: این در حالی است که در دنیا افراد با سوختگی 70 تا 80 درصد نیز می‌توانند با اقدامات پزشکی و درمانی لازم زنده بمانند.
هاشمی در پایان با تاکید بر اینکه توجه به بیماران سوختگی را باید در صدر برنامه‌ها قرار دهیم گفت: در برخی از استان های کشور در این زمینه مشکل جدی وجود دارد و علی‌رغم داشتن نیروی تخصصی و مجرب بیمارستان و تجهیزات به اندازه کافی نیست.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 423982
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مشاهده نظرات کاربران
سعید ج
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم قوم پرستی جای خود را به شایسته سالاری بدهد و این مهم امکان پذیر نیست مگر با حضور روشنفکران هر قوم و اتحاد و یکپارچگی آنها.