۰
یادداشت/ رحیم زیادعلی

تیغ زنجیره‌ای‌ها بر چهره مردمی 9 دی

چگونه است که برای فلان حادثه یا بهمان موضوع نه چندان مهم ویژه‌نامه‌های چند ده صفحه‌ای رنگی چاپ و منتشر می‌کنند، اما همچنان می‌کوشند خیزش مردمی 9 دی را نبینند یا به تیغ سانسور بسپارند.
تیغ زنجیره‌ای‌ها بر چهره مردمی 9 دی
به گزارش سرویس یاداشت  تفتان ما،«رحیم زیادعلی» در روزنامه «جوان» نوشت:
«مردم احساس کردند به امام حسین توهینی شده، در 9 دی چه کردند؟ 9 دی به خاطر عشق ملت ایران به امام حسین (ع) بود. باز نرویم از این استفاده جناحی کنیم. 9 دی یک حرکت بزرگ مردم برای دفاع از امام حسین، خاندان رسالت، حق، نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مسیر حق بود. مربوط به این جناح و آن جناح، این دسته و آن دسته نبود. مردم حس کردند و به آنها خبر رسید در روز عاشورا یک کارهایی صورت گرفته؛‌ توهین به امام حسین و روز عاشورا را کسی نمی‌تواند تحمل کند.»
این گزاره بخشی از سخنان رئیس‌جمهور محترم در «نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت » درباره حماسه 9 دی است که فردای آن در روزنامه‌های زنجیره‌ای و حامی دولت یا سانسور شد یا اهمیت و جایگاه چندانی ولو در حد « میان تیتر» پیدا نکرد تا نشان دهند اتاق فکر این رسانه‌ها برخلاف سخنان رئیس‌جمهور، به این حماسه ملی همچنان با عینک جناحی می‌نگرند. 
***
دکتر روحانی می‌گویند: 9 دی را جناحی نکنید؛ سخن حقی که برخی اراده باطل از آن کردند. اگر روز 9 دی روز امام حسین، خط ولایت و مسیر حق بود که هست، چرا اثری از این روز در روزنامه‌های زنجیره‌ای و حامی دولت نیست. ما هم معتقدیم 9 دی یوم‌الله و در زمره روزهای حماسه‌ساز مانند 22 بهمن و حتی به تعبیر برخی فشرده هشت سال دفاع مقدس است؛ اما چرا این حماسه در روزنامه‌های مدعی دیده نمی‌شود؟ چگونه است که برای فلان حادثه یا بهمان موضوع نه چندان مهم ویژه‌نامه‌های چند ده صفحه‌ای رنگی چاپ و منتشر می‌کنند، اما همچنان می‌کوشند خیزش مردمی 9 دی را نبینند یا به تیغ سانسور بسپارند. نحوه برخورد این رسانه با آن بخش از سخنان روحانی درباره حماسه 9 دی هم قابل‌تأمل است. روزنامه‌های آرمان، ایران و شرق ترجیح دادند مواضع روحانی را در پاراگراف آخر گزارش خود بیاورند که حتی در حد یک میان تیتر هم اهمیت نداشت اما از همه عجیب‌تر نحوه مواجهه روزنامه آفتاب یزد با این بخش از سخنان روحانی بود. این روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی سخنان رئیس‌جمهور را درباره 9 دی کاملاً سانسور کرد و به قول ظریفی اگر می‌توانست تقویم روز پنج‌شنبه را 1+8 یا چیزی شبیه این می‌نوشت که اثری از 9 دی در صفحاتش دیده نشود. 
 ***
واقعیت آن است که 9 دی نه روز یک جناح خاص سیاسی که روز جریان انقلاب و روز خالقان آن یعنی ملت بزرگ ایران است اما سوال اساسی این است که رسانه‌های سانسورچی این حماسه بزرگ نماینده کدام جریان و گروه هستند که چنین رویداد بزرگ ملی را ندیدند یا نمی‌خواهند ببینند.  رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود در سال 88 تأکید کردند، خط انقلاب 40 میلیون رأی دارد، معنای این عبارت آن بود که کسانی که به رقبای کاندیدای پیروز انتخابات نیز رأی دادند، درون انقلابند اما حوادث بعدی نشان داد، فتنه‌ای که در پیش است، اصرار دارد با زورگویی و ساختارشکنی، مسیری را دنبال کند که خودکامگی حاصل آن بود. اکنون هفت سال از آن طراحی سخت و سهمگین می‌گذرد و هنوز هستند کسانی که معتقدند حوادث سال 88، نه یک فتنه که دعوای دو جریان و جناح بود که باید با سکوت از کنار آن عبور کرد! 
***
رئیس‌جمهور محترم در جریان رقابت‌های انتخابات سال 92 یکی از وعده‌های خود را تلاش برای رفع حصر سران فتنه عنوان کرده بود، ایشان در «نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت » درباره 9 دی تصریح کردند: حرکت بزرگ مردم در 9 دی دفاع از امام حسین، ولایت فقیه و مسیر حق بود، اکنون این پرسش مطرح است که آفرینندگان ششم دی و هتک حرمت سرور و سالار شهیدان که خروش و قیام مردمی 9 دی واکنش به آن بود، چه کسانی و مورد حمایت چه کسی بودند؟ اگر اینان مشتی منافق اجیر شده و بقایای سلطنت‌طلب بودند، که در فضای غبارآلود فتنه خود را درون صفوف ملت جا زدند و آن جنایات را رقم زدند، چرا موسوی و کروبی از آنها ابراز برائت نکردند و با ضد انقلاب مرزبندی نشد؟ 
چرا موسوی آنها را مردمانی «خدا‌جو» نامید؟ اگر 9 دی روز حرکت مردم در دفاع از امام حسین (ع) و مسیر حق و ولایت هست که هست، رئیس‌جمهور محترم چگونه وعده رفع حصر کسانی را می‌دهد که هجمه‌کنندگان به حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین را خداجو نامید؟ این دو چگونه قابل جمعند؟ 
انتهای پیام/فارس
 
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 435826
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *