معاون فرهنگی وپژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان:

حادثه کربلا هرگز از یاد نخواهد رفت

17 مرداد 1402 ساعت 14:41

معاون فرهنگی وپژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در برهه‌ای از زمان که اسلام نیاز به احیا داشت و سنت‌های اسلامی رو به فراموشی بود امام حسین (ع) قیام کرد.


 موسی زنجانی در گفتگو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به اهمیت قیام کربلا و ایثار و فداکاری سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش بیان کرد: دشمنان اسلام هزاران سال است که در صدد ضربه‌زدن به مسلمانان و کم‌رنگ کردن سنت‌های اسلام هستند در عصر یزید نیز هنگامی که امام حسین (ع) فساد و ظلم‌های او را می‌بیند در راستای احیای دین جدش و بجای آوردن فریضه مهم امربه معروف و نهی‌ازمنکر دست به قیام می‌زند.
 
وی اظهار کرد: ما با الهام از مکتب سیدالشهدا باید در جامعه با مشاهده کارهایی که با اسلام و اخلاق انسانی منافات دارد تبیین‌کننده باشیم چرا که سکوت باعث عادی‌انگاری و زوال جامعه و به‌تبع اسلام خواهد شد.
 
زنجانی افزود: هزاران سال از حادثه کربلا می‌گذرد؛ ولی هنوز مسلمانان در عزای سرور سالار شهیدان و یارانش اشک می‌ریزند و این نشان از داشتن اعتقادات و باورهای محکم در مسلمانان و بخصوص نسل جوان است.
 
معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان عنوان کرد: ما مسلمانان هر قوم و مذهبی که داشته باشیم در ماه محرم بنا به‌رسم و رسوم خود عزادار خواهیم بود.
 
وی اذعان کرد: دشمنان سال‌هاست سعی در ازبین‌رفتن و بی‌اهمیت جلوه‌دادن مراسم‌های مذهبی ما بخصوص مراسم عزاداری ماه محرم هستند؛ ولی هیچ‌گاه موفق به عملی‌کردن نقشه‌هایشان نشده و نخواهند شد.
 
زنجانی ادامه داد: اینکه پس از چهل روز در اربعین حسینی یاد شهادت امام حسین (ع) زنده می‌شود چیز بسیار مهم و قابل اهمیتی است چیزی که باعث زنده نگه‌داشتن یاد و نام حادثه کربلا پس از گذشت قرن‌هاست قدرت ایمان و هدفی است که امام حسین (ع) برای آن قیام کرد هدفی که پس از سال‌ها هنوز برای مسلمانان مهم و قابل‌احترام است و هیچ دشمن و قدرتی نمی‌تواند اعتقادات ما را کم‌رنگ و کوچک‌ترین خللی در آن ایجاد کند حادثه کربلا باعث رشد، سازندگی و هدایت جامعه بشری شد.
 
وی اظهار کرد: نقش زنان در حادثه کربلا و زنده نگه‌داشتن این نهضت غیرقابل‌انکار است اگر در کربلا تبیین و روشنگری‌های زینب کبری (ع) نبود مسلماً پس از گذشت هزاران سال از آن حادثه دیگر نامی از کربلا نبود.

انتهای خبر/
 


کد مطلب: 453138

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/interview/453138/حادثه-کربلا-هرگز-یاد-نخواهد-رفت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir