۰
معاون فرهنگی وپژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان:

حادثه کربلا هرگز از یاد نخواهد رفت

معاون فرهنگی وپژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در برهه‌ای از زمان که اسلام نیاز به احیا داشت و سنت‌های اسلامی رو به فراموشی بود امام حسین (ع) قیام کرد.
حادثه کربلا هرگز از یاد نخواهد رفت
 موسی زنجانی در گفتگو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به اهمیت قیام کربلا و ایثار و فداکاری سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش بیان کرد: دشمنان اسلام هزاران سال است که در صدد ضربه‌زدن به مسلمانان و کم‌رنگ کردن سنت‌های اسلام هستند در عصر یزید نیز هنگامی که امام حسین (ع) فساد و ظلم‌های او را می‌بیند در راستای احیای دین جدش و بجای آوردن فریضه مهم امربه معروف و نهی‌ازمنکر دست به قیام می‌زند.
 
وی اظهار کرد: ما با الهام از مکتب سیدالشهدا باید در جامعه با مشاهده کارهایی که با اسلام و اخلاق انسانی منافات دارد تبیین‌کننده باشیم چرا که سکوت باعث عادی‌انگاری و زوال جامعه و به‌تبع اسلام خواهد شد.
 
زنجانی افزود: هزاران سال از حادثه کربلا می‌گذرد؛ ولی هنوز مسلمانان در عزای سرور سالار شهیدان و یارانش اشک می‌ریزند و این نشان از داشتن اعتقادات و باورهای محکم در مسلمانان و بخصوص نسل جوان است.
 
معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان عنوان کرد: ما مسلمانان هر قوم و مذهبی که داشته باشیم در ماه محرم بنا به‌رسم و رسوم خود عزادار خواهیم بود.
 
وی اذعان کرد: دشمنان سال‌هاست سعی در ازبین‌رفتن و بی‌اهمیت جلوه‌دادن مراسم‌های مذهبی ما بخصوص مراسم عزاداری ماه محرم هستند؛ ولی هیچ‌گاه موفق به عملی‌کردن نقشه‌هایشان نشده و نخواهند شد.
 
زنجانی ادامه داد: اینکه پس از چهل روز در اربعین حسینی یاد شهادت امام حسین (ع) زنده می‌شود چیز بسیار مهم و قابل اهمیتی است چیزی که باعث زنده نگه‌داشتن یاد و نام حادثه کربلا پس از گذشت قرن‌هاست قدرت ایمان و هدفی است که امام حسین (ع) برای آن قیام کرد هدفی که پس از سال‌ها هنوز برای مسلمانان مهم و قابل‌احترام است و هیچ دشمن و قدرتی نمی‌تواند اعتقادات ما را کم‌رنگ و کوچک‌ترین خللی در آن ایجاد کند حادثه کربلا باعث رشد، سازندگی و هدایت جامعه بشری شد.
 
وی اظهار کرد: نقش زنان در حادثه کربلا و زنده نگه‌داشتن این نهضت غیرقابل‌انکار است اگر در کربلا تبیین و روشنگری‌های زینب کبری (ع) نبود مسلماً پس از گذشت هزاران سال از آن حادثه دیگر نامی از کربلا نبود.

انتهای خبر/
 
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 453138
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *